Autentyczność w komunikacji marek w social mediach

Firma w social mediach

Jedno z najpopularniejszych słów, które pojawiają się w kontekście budowania komunikacji marek, to autentyczność. Co ono dokładnie oznacza? Zobacz, jak wpleść autentyczność w swoją strategię działań online i dlaczego nie można jej ignorować w codziennej komunikacji.

Wygląda na to, że od niedawna autentyczność stała się buzzwordem. Dużo mówi się o niej w kontekście tego, jak ważna jest dla komunikacji wizerunkowej i marketingowej marek. Niektórzy marketerzy rekomendują wprowadzanie jej do swoich komunikatów na wszystkich polach, aby przyciągnąć oraz zatrzymać klientów. Weźmiemy zatem pod lupę pojęcie, które choć popularne, wcale nie jest takie oczywiste. 

POLECAMY

Autentyczność, czyli co?

Zagadnienie związane z tym, czy warto starać się być marką autentyczną, często pojawia się także na moich warsztatach i szkoleniach. Czym właściwie jest autentyczność w biznesie? Starając się rozstrzygnąć tę kwestię, należy zacząć od uzgodnienia, jaki jest zakres omawianego pojęcia. 
Autentyczność w komunikacji marek definiowana jest jako wysyłanie – zarówno do wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji – komunikatów, które są przejrzyste, szczere, bezpośrednie oraz spójne.
Oznacza to pokazanie ludzkiej twarzy na tyle, na ile to oczywiście możliwe na wszystkich polach styku z odbiorcami i pracownikami. Czy jest to łatwe? Niekoniecznie. Mówimy przecież o świecie biznesu. Na koniec dnia każdy z nas chce obserwować tabele wskazujące żywiołowy skok liczby leadów i klientów. Nie zawsze szczerość czy transparentność są tutaj wygodne, a nawet możliwe. Chcemy przecież komunikować o swoich zaletach. O wadach czy słabszych stronach możemy wspominać jedynie w kontekście konkurencji. A jednak. Autentyczność oznacza pokazanie czasami słabości, braku perfekcji. Na szczęście przykłady wielu marek w różnych branżach – od małych rodzinnych firm do korporacji – pokazują, że jest to możliwe i bardzo skut...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy