Dołącz do czytelników
Brak wyników

LinkedIn

5 maja 2022

NR 25 (Kwiecień 2022)

Celebryci i influencerzy na niebieskim dywanie LinkedIn

0 267

Co łączy Ryana Reynoldsa, Jessicę Albę i Roberta Downey Juniora? Na co dzień kojarzymy ich z nieszablonową grą aktorską i ponadczasowymi hollywoodzkimi produkcjami filmowymi. Jednak mało kto wie, że pod kostiumem każdego z nich kryje się także postać przedsiębiorcy, który swoją rozpoznawalną marką osobistą wspiera prowadzone przez siebie biznesy na LinkedIn.

Celebryci ze Stanów Zjednoczonych, a także i z Polski, coraz chętniej goszczą na scenie tej największej na świecie platformy dla profesjonalistów z widownią 810 mln osób w ponad 200 krajach oraz regionach świata, która stale rośnie. Niektórzy z nich mają wyjątkową okazję odegrać pierwszoplanową rolę influencera LinkedIn i wyznaczać trendy. Jednak obsada tej platformy jest na tyle szeroka, że znajdzie się tam miejsce także dla Ciebie! 

POLECAMY

 Rys. 1. Bill Gates na LinkedIn. 
Źródło: www.linkedin.com/in/williamhgates/

Influencerzy na LinkedIn – to tacy w ogóle istnieją? 

Influencerami na tej platformie jest grupa ponad 500 wpływowych osób z całego świata. Dołączyć do tego grona można wyłącznie na specjalne zaproszenie. Ideą LinkedIn jest ścisła współpraca z nimi w celu tworzenia wartościowych treści o charakterze edukacyjnym. Dzięki temu użytkownicy tej platformy mogą inspirować się oraz poszerzać swoją wiedzę bezpośrednio od osób, które są autorytetami w swojej branży.  
Wśród nich znajdują się m.in. znani przedsiębiorcy, aktorzy czy nawet gwiazdy muzyki. Spójrzmy na kilka przykładów: 

  • Bill Gates – to ikona współczesnego świata, która zgromadziła, jak dotąd, największą społeczność obserwujących na LinkedIn – aż 35 461 440 osób. Poza bogatym stażem pracy w Microsoft jest on także założycielem firmy BreakThrough Energy oraz współprzewodniczącym fundacji Billa & Melindy Gates. Na jego koncie osobistym regularnie pojawiają się treści związane z innowacjami, opieką zdrowotną, zmianami klimatycznymi czy zrównoważonym rozwojem. Jest czym się inspirować. 
  • Ryan Reynolds – tak, to ten pan znany m.in. z „Deadpoola” czy „Narzeczony mimo woli”. Poza byciem aktorem jest też dyrektorem kreatywnym MNTN oraz właścicielem kilku innych firm, które głównie promuje swoją marką osobistą na LinkedIn. Jakby nie patrzeć –  biznesmen w każdym calu.
  • Jennifer Lopez – aktorka, piosenkarka, producentka filmowa i telewizyjna, projektantka mody, przedsiębiorczymi i wiele więcej. Nie sposób wymienić wszystkich ról, które pełni, jednym tchem. W swoich publikacjach na LinkedIn wspiera różne inicjatywny społeczne, jak i prowadzone przez siebie biznesy. 

Zauważ, że każda z wyżej wspomnianych osób posiada niebiesko-białą odznakę LinkedIn, co oficjalnie czyni ją influencerem na tej platformie. Patrząc na ich dorobek zawodowy, zapewne będzie Ci bardzo ciężko im dorównać, a tym samym zostać wyróżnionym przez LinkedIn dodatkową ikonką na swoim profilu osobistym. Nie oznacza to jednak, że zostanie „influencerem” w tym medium społecznościowym jest poza Twoim zasięgiem.

Influencer niejedno ma imię

Co zatem definiuje influencera na LinkedIn? To przede wszystkim ekspert i autorytet w swojej branży, który poprzez swoją aktywność na tej platformie buduje i utrzymuje trwałe relacje ze swoimi obserwatorami, dostarczając im wartość dodaną.
Należy pamiętać, że nie zostaje się influencerem z dnia na dzień i jak każdy proces wymaga to czasu. Kierując się poniższymi wskazówkami, będziesz w stanie stopniowo poszerzać swoją widownię na LinkedIn o nowych obserwujących. 

Znajdź swoją niszę 

Zastanów się, co wyróżnia Twoją markę osobistą – unikatowe kompetencje na rynku, innowacyjność, a może wąska specjalizacja. Zrób także dobry research i oceń potencjał grupy docelowej oraz atrakcyjności tematów, które zamierzasz poruszać na LinkedIn. 
Na tej podstawie określ swoją niszę, nie idź jednak zbyt wąsko, by nie okazało się, że Twój performance zobaczą tylko przypadkowi przechodnie. Pamiętaj, że odbiorcy mediów społecznościowych są spragnieni treści, które nie są generyczne i odpowiadają na ich bieżące potrzeby. 

Zoptymalizuj swój profil osobisty na LinkedIn 

Zanim zaczniesz występować na dużym ekranie, będziesz musiał przejść niejeden casting. Przydatne okaże się solidne portfolio aktorskie, dzięki któremu już na starcie zrobisz dobre wrażenie. 
Zadbaj o dobrej jakości zdjęcie profilowe i w tle, rozbuduj nagłówek oraz opis o słowa kluczowe, spersonalizuj adres URL, wyróżnij wartościowe materiały w sekcji polecane, zbierz potwierdzenia swoich umiejętności oraz rekomendacje, które uwiarygodnią Twój profil osobisty.  

Twórz angażujący i wysokiej jakości content 

It’s showtime! Wzbogać swój występ o różnorodne formaty treści (wydarzenie, wideo, live, ankieta itp.) oraz testuj i mierz ich skuteczność. Niech przekaz zawarty w Twojej publikacji będzie jasny, zwięzły, atrakcyjny, wiarygodny. Nie zapomnij o hasztagach, a także CTA, aby odbiorca nie musiał się domyślać, jakiego działania od niego oczekujesz.
Zastanów się, jakimi lead magnetami możesz uatrakcyjnić swoje show i dostarczyć wspomnianą już wartość dodaną. Dobrą praktyką jest także stosowanie 2–3 eyecatcherów na grafikach. 
Te działania sprawią, że Twój występ na długo zapadnie w pamięć! 

Poszerzaj sieć kontaktów 

Poza grupą stałych odbiorców Twojego show, warto stale poszerzać ją o nowe osoby i wcale nie musisz czekać biernie, aż ktoś zrobi to za Ciebie. Jednak odpowiednia selekcja na bramkach jest kluczowa, aby uniknąć nieproszonych gości, którzy zaburzą przebieg występu. 

Buduj wartościowe relacje 

Aby utrzymać uwagę odbiorców podczas Twojego wystąpienia, trzeba zbudować z nimi relacje. To, że pojawią się na sali, nie jest żadnym wyznacznikiem sukcesu. Wchodź w interakcje z postami Twojej grupy docelowej (komentarz, reakcja lub w ostateczności – udostępnienie) oraz zachęcaj do dyskusji w publikowanych postach. 
Jak widzisz, naprawdę niewiele potrzeba, aby powalczyć o miano influencera na LinkedIn. Liczy się przede wszystkim systematyczność Twoich działań oraz ich odpowiednia jakość, nawet kosztem ilości. 
Być może niebiesko-biała odznaka na profilu osobistym LinkedIn w dalszym ciągu może wydawać się zbyt odległą perspektywą, jednak tytuł polskiego „LinkedIn Top Influencer” organizowanego przez Klub Inteligencji Biznesu jest na wyciągnięcie ręki. 
Przy okazji podzielę się z Tobą moją osobistą listą Top 3 kandydatów do tego tytułu, którzy wyznaczają trendy oraz wywierają pozytywny wpływ na społeczność LinkedIn w Polsce. Tym razem bez wchodzenia w szczegóły i rozbudowaną argumentację. Wystarczy, że odwiedzisz profil osobisty Rafała Brzoski, Michała Sadowskiego czy Przemka Gdańskiego na tej platformie i prześledzisz ich aktywność, a zrozumiesz, dlaczego ich nominacja nie była przypadkowa. 

Right time! Right place! Right action! 

Nie każdy od razu rodzi się celebrytą czy influencerem… Często, aby osiągnąć ten status, musimy być gotowi na wiele wyrzeczeń w drodze na szczyt. Dla wielu z nich kariera aktorska, sportowa, muzyczna czy dziennikarska to jedynie solidny grunt pod inne aktywności biznesowe, o których nie słyszymy na co dzień. 
W ostatnim czasie spore poruszenie w mediach wywołało pojawienie się Anny Lewandowskiej na LinkedIn. W głowie od razu rodzi się pytanie, dlaczego tak znana osobowość wybrała właśnie tę platformę. Odpowiedź jest prostsza niż Ci się wydaje – 6 firm związanych z obszarem wellbeingu, z którymi jest bezpośrednio związana. Jej post inaugurując komunikację na LinkedIn doskonale to wyjaśnia. 
Myślę, że to wystarczająca argumentacja przemawiająca za tym, że to właściwy czas, by jako aktywna przedsiębiorczyni pojawiła się także na największej na ś...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy