Co nas czeka w social mediach w 2022 r.? Powrót na start czy całkowita metamorfoza?

Komunikacja w social mediach

Użytkownicy są przesyceni wykreowanymi obrazami, wymuskanymi buziami i wystylizowanymi influencerami. Potrzebują niewymuszonych treści, spersonalizowanego contentu i budowania relacji.

METAmorfoza social media

Kto z nas pamięta Instagrama bez Instastories, Facebooka bez grupy, social mediów bez narzędzi bezpośredniej sprzedaży, ba, bez influencerów? Z biegiem czasu funkcje portali społecznościowych, a co za tym idzie ich rola, zmieniają się, co za bardzo nie dziwi nikogo, bo wynika z naszego sposobu konsumowania treści i używania tych narzędzi. Dziwić lub bardziej szokować może obszar tych zmian, który wyznaczył Mark Zuckerberg. Informacja o założeniu firmy Meta już nieźle namieszała w świecie digital, a to dopiero zapowiedź tego, co przed nami.
O tym, że Facebook nie jest już wizytówką firmy, a plany potentata social mediów zakładają rozwój w zakresie rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej mówią już wszyscy, nawet Ci, którzy nie zajmują się social mediami na co dzień.
Powodem obrania takiego kierunku, co mocno podkreśla Facebook również w raporcie Facebook IQ VR/AR nowe wymiary kontaktu, jest możliwość zaspokajania przez nowe technologie potrzeby bliskości użytkowników. 
Ta z kolei wymusiła zmiany w social mediach szczególnie mocno po pojawieniu się pandemii. O tym, jak COVID-19 i towarzyszący mu lockdown wpłynął na oblicze social mediów, powstało wiele artykułów, a najistotniejszy wniosek z nich płynący dotyczy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy