Content na LinkedIn – o czym informować swoich partnerów biznesowych

LinkedIn

Podobno ludzie traktują czas spędzony na LinkedInie jako inwestycję. Dla niektórych bycie na innym popularnym portalu społecznościowym jest zaś stratą czasu. Jeśli już decydujemy się na tę inwestycję w LinkedIn, to jak sprawić, by była ona jak najbardziej efektywna?

LinkedIn niewątpliwie staje się jednym z ważniejszych miejsc dla internetowej przestrzeni biznesowej. Według Sales Navigatora1, na dzień 1 czerwca 2019 roku, w Polsce zarejestrowanych było 2 643 987 unikalnych użytkowników, a 581 200 z nich wykazało aktywność w ciągu ostatnich 30 dni. Dane te zwiększają się wraz ze wzrostem świadomości, jak duży potencjał kryje się w tym medium. LinkedIn nie jest raczej miejscem, w którym wypada dzielić się swoim życiem prywatnym – od tego mamy inne social media. To przestrzeń do wymiany wiedzy i doświadczeń, uczenia się od innych, budowania relacji biznesowych, a nawet sprzedaży. Czy jest to raj dla biznesu? Jeżeli jest odpowiednio wykorzystany, to oczywiście tak. W końcu w jednym miejscu skupia naszych byłych, obecnych i potencjalnych klientów, pracowników, pracodawców. Żeby jednak w pełni wykorzystać LinkedIna, nie wystarczy założyć profilu. Nie można tu tylko być, bo wtedy znika się pośród tysięcy innych użytkowników. Kluczem do sukcesu jest przemyślana i zaplanowana aktywność, której jednym z elementów jest tworzenie contentu. 

POLECAMY

Łącz treści biznesowe i prywatne! Jednym z najtrudniejszych wyzwań komunikacji profesjonalnej jest robienie jej bez zadęcia. Znakomitym przykładem takiego działania jest Michał Sadowski, CEO Brand24. Potrafi w znakomity sposób grać łączeniem profesjonalizmu swojej firmy (notowanej na GPW) oraz wyluzowaniem zwykłego chłopaka z sąsiedztwa.Pod linkiem możecie obejrzeć film, gdy Brand24 wszedł na GPW, a Michał stał się „poważnym” prezesem – warto go zobaczyć: http://bit.ly/2OOWuJM. Oprócz tego Michał jest świetnym przykładem tego, że w social mediach nie trzeba mieć jednego absolutnie spójnego wizerunku i że z powodzeniem można łączyć treści bardziej prywatne z zawodowymi. 

Pamiętaj o algorytmie

Twój content nie działa w próżni. Będzie musiał być poddany rządom algorytmu, który decyduje o tym, jaka treść, komu i kiedy się wyświ...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy