Analiza działań prowadzonych w mediach społecznościowych nie należy do najłatwiejszych zadań. Co więcej, raportowanie wyników i opowiadanie o nich jest dla większości specjalistów social media przykrym obowiązkiem, zabierającym od kilku do kilkunastu godzin w każdym miesiącu. Czy wiesz, że to, co dla ciebie jest oczywiste i zrozumiałe, może być czarną magią dla odbiorcy twojego raportu?
W dzisiejszym artykule znajdziesz cztery wskazówki, dzięki którym stworzysz idealny dokument podsumowujący twoje działania i podkreślisz znaczenie twojej pracy.
POLECAMY
Wybierz odpowiednie wskaźniki
Zacznijmy od podstaw – nie ma jednego uniwersalnego wskaźnika, który jednoznacznie pozwoli ci ocenić skuteczność działań w mediach społecznościowych. Nawet rosnący zysk nie będzie idealnym wyznacznikiem sukcesu, dopóki nie będziesz umiał powiązać go z działaniami, które prowadzisz. Wyznaczenie wskaźników będzie uzależnione od celu, jaki mają realizować aktywności w social mediach. W poniższej tabeli znajdziesz najpopularniejsze cele działań w mediach społecznościowych oraz odpowiadające im metryki i wskaźniki.
Cel działań | Przykładowe metryki i wskaźniki |
Sprzedaż i generowanie leadów |
|
Budowa wizerunku i świadomości |
|
Zaangażowanie i aktywność użytkowników |
|
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!