CZTERY KROKI DO IDEALNEGO RAPORTU, CZYLI JAK POKAZAĆ WPŁYW SOCIAL MEDIÓW NA CELE ORGANIZACJI?

Firma w social mediach

Analiza działań prowadzonych w mediach społecznościowych nie należy do najłatwiejszych zadań. Co więcej, raportowanie wyników i opowiadanie o nich jest dla większości specjalistów social media przykrym obowiązkiem, zabierającym od kilku do kilkunastu godzin w każdym miesiącu. Czy wiesz, że to, co dla ciebie jest oczywiste i zrozumiałe, może być czarną magią dla odbiorcy twojego raportu? 

W dzisiejszym artykule znajdziesz cztery wskazówki, dzięki którym stworzysz idealny dokument podsumowujący twoje działania i podkreślisz znaczenie twojej pracy. 

POLECAMY

Wybierz odpowiednie wskaźniki

Zacznijmy od podstaw – nie ma jednego uniwersalnego wskaźnika, który jednoznacznie pozwoli ci ocenić skuteczność działań w mediach społecznościowych. Nawet rosnący zysk nie będzie idealnym wyznacznikiem sukcesu, dopóki nie będziesz umiał powiązać go z działaniami, które prowadzisz. Wyznaczenie wskaźników będzie uzależnione od celu, jaki mają realizować aktywności w social mediach. W poniższej tabeli znajdziesz najpopularniejsze cele działań w mediach społecznościowych oraz odpowiadające im metryki i wskaźniki.

Tab. 1. Popularne cele działań w social mediach oraz przykładowe metryki i wskaźniki
 Cel działań  Przykładowe metryki i wskaźniki
Sprzedaż i generowanie leadów
  • liczba transakcji w sklepie internetowym i przychody ze sprzedaży online
  • liczba realizacji celu na stronie (np. wypełnienie formularza kontaktowego lub umówienie spotkania, usługi przez stronę) 
  • współczynnik konwersji (dla celu lub transakcji e-commerce)
  • łączna liczba (lub procent) porzuconych koszyków (lub formularzy)
Budowa wizerunku i świadomości
  • zasięg (organiczny, wirusowy, płatny) 
  • unikalna liczba użytkowników, do których dotarł komunikat
  • liczba wyświetleń treści (postów) oraz częstotliwość wyświetleń per użytkownik
  • liczba nowych użytkowników na stronie www 
  • liczba wzmianek w sieci oraz sentyment wypowiedzi użytkowników
Zaangażowanie i aktywność użytkowników
  • liczba interakcji w podziale na typ interakcji (zależnie od platformy – polubienia, subskrypcje, komentarze, reakcje na post, łapki w górę, udostępnienia itd.)
  • okresowy (dzienny, miesięczny) przyrost (spadek) audiencji w podziale na medium (Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, Twitter)
  • współczynnik zaan...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy