Dołącz do czytelników
Brak wyników

LinkedIn

5 listopada 2019

NR 12 (Październik 2019)

Czy twoja firma powinna być na Linkedin?

0 23

Zrzeszający ponad 600 mln użytkowników LinkedIn jest dziś największą na świecie siecią społecznościową dla profesjonalistów. Aktualnie na polskim rynku niemalże nie sposób znaleźć managera, który nie jest tam aktywny, bo według badań aż 97% polskich managerów jest tam obecnych! Obok takiej liczby nie można przejść obojętnie. Jest to portal, który sprawdza się zarówno na rynku B2B jak i B2C i pomaga dotrzeć do profesjonalistów, wzmacniać swój wizerunek, zwiększyć rozpoznawalność i wspierać sprzedaż. Dlaczego każda marka powinna być dostępna na LinkedIn i jakie są tam dostępne możliwości reklamy?

Dlaczego firma powinna być obecna na LinkedIn?

  • Numer 1 wśród portali biznesowych na świecie.
  • Możliwość zdobywania klientów (social selling).
  • Indeksacja w Google – profil firmowy na LinkedIn pojawia się w pierwszych wynikach wyszukiwania.
  • Według wyników badania Harvard Business Review do 80% naszych potencjalnych klientów możemy dotrzeć za pośrednictwem social mediów. 
  • Ugruntowanie obecności firmy i jej pracowników w tym kanale komunikacji. 
  • Budowanie wizerunku pracodawcy. 
  • Największa na świecie sieć dla profesjonalistów. 

LinkedIn Pages

Podstawową funkcjonalnością idealną dla firm są profile firmowe na LinkedIn. Jako marka możemy więc założyć na LinkedIn bezpłatny profil firmowy i rozpocząć komunikację na nim, publikując to, co się dzieje w naszej firmie (nowe produkty, usługi, nowi klienci, pracownicy, sukcesy, opinie klientów o naszych produktach/usługach, posty edukacyjne). W komunikacji używamy słów kluczowych najważniejszych dla naszej branży, dzięki temu poprawiamy swoją pozycję w wyszukiwarkach internetowych. Możemy również zlinkować nasz profil na LinkedIn ze stroną www naszej firmy i zacząć na nim budować jej społeczność, z którą
możemy systematycznie się komunikować.

Jako administratorzy strony firmowej mamy również dostęp do bardzo dokładnych statystyk naszej strony na LinkedIn. Dzięki temu możemy na bieżąco analizować, kto śledzi profil naszej firmy, które komunikaty przez nas publikowane docierają do największej liczby osób czy benchmarkować się z naszą konkurencją na LinkedIn. Dodatkowym atutem i czynnikiem, który może wpłynąć na wzrost popularności stron firmowych na tym portalu, jest funkcja, która pojawiła się ostatnio, a dzięki której administratorzy stron firmowych mogą zapraszać swoje osobiste kontakty do polubienia profilu firmowego. Gdy jesteśmy dużą organizacją i mamy znaczne potrzeby rekrutacyjne, to możemy się tu pokusić o profil „kariera”. Dzięki dodatkowo płatnej opcji będziemy mogli wzbogacić nasz profil na LinkedIn o taką zakładkę, udostępnić wywiady i wypowiedzi naszych pracowników, opublikować aktualne oferty pracy, zaprezentować nasze EVP (Employee value proposition) czy korzystać z Talent Brand Index.

Przykłady dobrych stron firmowych na LinkedIn: 

mBank http://bit.ly/MbankLi
Netguru http://bit.ly/NetguruLi
Allegro http://bit.ly/AllegroLi

Showcase Pages

W sytuacji, gdy chcemy prowadzić dedykowaną komunikację dla określonej grupy produktów naszych usług, możemy pokusić się o stworzenie substrony zlinkowanej z naszym profilem na LinkedIn. Dzięki showcase page na LinkedIn będziemy mogli również zbierać osoby śledzące naszą substronę i kierować do nich komunikaty związane z substroną. Możemy założyć do 10 showcase pages na LinkedIn. Funkcję tę możemy również wykorzystać, gdy chcemy np. założyć narodową stronę naszej firmy, np. polski oddział, lub np. dedykowaną komunikację poświęconą możliwościom kariery w naszej organizacji. Showcase pages mają takie same funkcje jak strony firmowe na LinkedIn, i tu również możemy 
reklamować publikacje. 

Przykłady dobrych showcase pages:

Undercover Recruiter http://bit.ly/UndercoverRecruiter
Salesforce Marketing Cloud http://bit.ly/SMcloudLi
Cisco Security http://bit.ly/CiscoSecurityLi

Grupy dyskusyjne

LinkedIn umożliwia firmom również założenie grupy dyskusyjnej. Rozróżniamy tu dwa rodzaje grup dyskusyjnych (zamknięte i otwarte). Możemy założyć zamkniętą grupę do komunikacji i wymiany doświadczeń między pracownikami, a także grupę „alumni” dla byłych pracowników. Możemy też utworzyć otwartą grupę na LinkedIn i zrzeszać specjalistów z naszej branży. Aktywność i udzielanie się w grupie, widoczność, rozwiązywanie problemów innych, a tym samym, ekspozycja naszej eksperckości mogą pomóc w pozyskaniu nowych klientów i zwróceniu na siebie uwagi. 
Grupę możemy podlinkować z naszą stroną firmową.

Zapamiętaj

Jako osoby prywatne możemy dołączyć do 50 grup dyskusyjnych na LinkedIn. Możemy do nich dołączać i je opuszczać. Mamy też możliwość wysłania 15 wiadomości miesięcznie do osób spoza naszej sieci, jeśli należymy do tej samej grupy. 

LinkedIn Slideshare 

To największa na świecie sieć społecznościowa poświęcona wymianie prezentacji i publikacji profesjonalnego contentu zintegrowana z LinkedIn. Gdy publikujemy interaktywne podsumowanie na naszym profilu osobowym na LinkedIn i umieścimy w nim prezentację PDF, publikowana jest ona automatycznie na LinkedIn Slideshare. Jest to również doskonałe miejsce do budowania zaplecza SEO naszej firmy czy content marketingu. Możemy też bezpłatnie założyć niezależny kanał firmowy na LinkedIn Slideshare. Jeżeli nie chcemy, aby na naszych prezentacjach pojawiały się reklamy, to powinniśmy tu wykupić płatny profil firmowy.

LinkedIn Learning 

To największa sieć e-learningowa na świecie zintegrowana z LinkedIn, do tej pory funkcjonująca pod nazwą „Lynda.com”. Wybieramy dowolny zakres wiedzy, który chcemy pozyskać, lub gdy uzupełnimy swój profil na LinkedIn system sam zasugeruje nam, jakich kompetencji lub zakresu wiedzy potrzebujemy. Dostęp do platformy jest odpłatny. Dla użytkowników kont premium na LinkedIn jest bezpłatny. Po ukończonym kursie z danego zakresu wiedzy otrzymujemy certyfikat, który możemy podpiąć pod nasz profil. Dzięki Linkedin Learning członkowie naszego zespołu stale mogą podnosić swoje kwalifikacje i zdobywać nową wiedzę. 

LinkedIn Elevate 

Jest to platforma do wspierania działań pracowników na LinkedIn i employee advocacy (wykorzystywanie prywatnych profili w social mediach do publikacji contentu firmowego i wspierania komunikacji firmowej, słowem bycie ambasadorem firmy). Dzięki niej możemy zarządzać komunikacją naszych pracowników w social mediach, dystrybuować centralnie content, który może być dalej przez nich udostępniany w social mediach w kontekście naszej firmy oraz mierzyć efekty tych działań, zasięgi, najaktywniejsze osoby (grywalizacja). 

Jest to funkcja bardziej dla reprezentantów firmy niż samej firmy, ale nie można o niej nie wspomnieć. Dzięki niej możemy sprawdzić, kto jest w naszym pobliżu i połączyć się z nim na LinkedIn. Warunkiem jest włączenie tej funkcji, aby móc dokładnie sprawdzić, kto jest blisko, jak się nazywa, jaką firmę reprezentuje i jakie piastuje stanowisko. Funkcja ta znacznie wspomaga networking oraz integruje naszą aktywność online/offline.

LinkedIn QR Codes 

Wizytówki tradycyjne p...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy