Design thinking w social mediach

Komunikacja w social mediach

W mediach społecznościowych chodzi o budowanie społeczności oraz wzbudzanie w niej pozytywnego zaangażowania, czyli wspólnego dialogu możliwości. Aby dotrzeć do sensu zrozumienia potencjału design thinking trzeba wypunktować trzy kluczowe elementy, które tworzą jeden wspólny i najbardziej efektywny punkt centralny.

Punkty te to przede wszystkim:

POLECAMY

  1. Ludzie – czy to, co publikujemy, jest pożądane?
  2. Biznes – czy jest to wykonalne, możliwe do wdrożenia?
  3. Technologia – czy jest to wykonalne z poziomu technologicznego?

Koncepcja myślenia projektowego jest zwodniczo prosta. W gruncie rzeczy jest to podejście do rozwiązywania problemów, w którym identyfikowane są wyzwania, rozwijana jest wiedza, powstają pomysły na rozwiązanie problemu, a następnie dochodzi do udoskonalania rozwiązań na podstawie informacji zwrotnych.

Najważniejszy jest odbiorca

Design thinking pozwala lepiej zrozumieć swoich odbiorców, a przez to także precyzyjniej odpowiedzieć na ich potrzeby. Zrozumienie ich potrzeb, pragnień, czy też chęci ułatwia zaprojektowanie i zrealizowanie kroków w kierunku ich zaspokojenia za pomocą wykorzystania innowacji, technologii i narzędzi. 
Obecnie pracujemy w przestrzeni, w której możemy szybko analizować i rozumieć, jakie komunikaty – jakie połączenia i zaangażowanie – działają bardziej, które mniej, a które warto wyeliminować.
Niezbędne jest zidentyfikowanie kluczowych wyzwań i możliwości cyfrowych (identyfikacja problemu) oraz określenie, kim są docelowi odbiorcy, a następnie zbudowanie ich właściwego awatara. Kolejnym krokiem jest oczywiście stworzenie ich mapy empatii i ścieżki, jaką przemierzają od zwrócenia uwagi po dokonanie zakupu. Grupa docelowa przebywa dziś na różnych platformach, a zatem to, na których platformach ją zaangażować, jest jedną z najważniejszych decyzji, które pojawią się na po...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy