Działania marketingowe na cyfrowym detoksie

Komunikacja w social mediach

Nie da się zaprzeczyć, że żyjemy w czasach przyklejenia do smartfonów. Wystarczy poranna podróż metrem, żeby zobaczyć, jak bardzo jesteśmy wpatrzeni w jaśniejące i mieniące się różnymi barwami ekrany naszych telefonów. Nie da się też zaprzeczyć, że jesteśmy bardziej świadomi tego problemu i coraz częściej robimy sobie przerwy od mediów społecznościowych, internetu, maili, komunikacji ze światem zza szklanych ekranów.

Termin „cyfrowy detoks” wcale nie jest nowym pojęciem. Dla przykładu, w 2019 roku z takiego hasztaga skorzystało ponad 120 tys. użytkowników Instagrama. Dodatkowo według danych firmy badawczej Mintel aż 56% Amerykanów w wieku 18–23 lat próbuje ograniczać czas, który poświęca mediom społecznościowym. I nic w tym dziwnego. Z innych badań wynika, że korzystając codziennie z urządzeń elektrycznych, w tym smartfonów, prawie 2/3 ich użytkowników odczuwa zmęczenie technologią.
Jest to widoczne także wśród Polaków, nawet mimo tego, że przeciętny internauta korzysta w ciągu dnia z social mediów średnio 2 godziny i 16 minut, a na jednego użytkownika internetu przypada 8,9 konta w mediach społecznościowych (rys. 1). Z internetu korzystamy coraz częściej, w każdym miejscu, niemal w każdej, nawet intymnej sytuacji. W efekcie już 14% Polaków cierpi na  FOMO (Fear Of Missing Out), czyli syndrom użytkowników mediów społecznościowych, którzy obawiają się, że bezpowrotnie ominie ich coś istotnego.

POLECAMY

Powrót do korzeni

Pomimo przywołanego akapit wyżej strachu nasi konsumenci coraz częściej wpisują się na tzw. ruchy LOHAS (Lifestyle of Health and Sustainability), czyli akcje osób żyjących zgodnie z naturą i zasadami zrównoważonego rozwoju. Potwierdzają to na przykład badania Instytutu Gallupa, według których aż 94% ankietowanych konsumentów zadeklarowało, że woli korzystać z usług czy produktów tych firm, które dbają o naturalne środowisk...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy