Jako menedżer zarządzający mediami społecznościowymi prawdopodobnie korzystasz na co dzień ze statystyk i danych, jakie oferują Ci platformy, takie jak Facebook czy Instagram. Z czasem Twój narzędziownik powiększa się, a źródło danych zaczynają stanowić dla Ciebie także inne narzędzia analityczne – w tym Google Analytics.
POLECAMY
Chciałbyś dowiedzieć się więcej? Koniecznie przeczytaj artykuł: Umiejętność zadawania pytań, czyli jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich
W dzisiejszym tekście przeczytasz o kilku ważnych funkcjonalnościach tego narzędzia, które pozwolą wyciągnąć więcej informacji z danych, które posiadasz. Jeśli Twoim problemem jest niski współczynnik konwersji lub wysoki współczynnik odrzuceń, to na kolejnych stronach nie znajdziesz gotowej odpowiedzi, co zrobić, żeby to naprawić. Poznasz za to kilka metod, które przybliżą Cię do samodzielnej odpowiedzi na pytanie „Dlaczego..?” i postawienia hipotezy „Jak mogę to zmienić?”.
Zanim zaczniesz analizy, zadbaj o poprawne dane
Jednym z grzechów marketerów jest podejmowanie decyzji na podstawie niepoprawnych lub niekompletnych danych. Nawet najlepsza hipoteza i decyzja będą skazane na porażkę, jeśli dane, które analizowałeś, nie miały za wiele wspólnego z rzeczywistością. Zanim zaczniesz czytanie raportów i analizę danych, upewnij się, że możesz zaufać wskaźnikom opartym na danych zebranych w Google Analytics.
W pierwszej kolejności sprawdź, czy informacje o ruchu trafiają do Google Analytics – pomoże Ci w tym wtyczka do przeglądarki o nazwie Google Tag Assistant. Korzystając z wtyczki na dowolnej witrynie, sprawdzisz, czy kod śledzenia został zainstalowany poprawnie. Sprawdź też, czy kod śledzenia nie jest umieszczony na stronie więcej niż raz – w takiej sytuacji dane o ruchu są wysyłane do usługi kilkukrotnie, co w praktyce może zaburzać niektóre metryki. Jeśli Twój współczynnik odrzuceń jest nienaturalnie niski – poniżej 10%, ten błąd może dotyczyć również Ciebie. W takim przypadku w pierwszej kolejności musisz z...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!