Wyprodukowałeś podcast i co dalej?
Większość podcastów, które powstały w Polsce, to te tworzone przez pasjonatów amatorów, ale coraz więcej jest też tworzonych przez freelancerów lub małe firmy w celu promowania biznesu. W związku z tym kwestią czasu było to, że do tego grona dołączą duże firmy i korporacje. W tej grupie w Polsce dominują obecnie podcasty employer brandingowe, które mają na celu przyciągnięcie potencjalnych pracowników, np. Nokia Stories (Nokia Wrocław). Poza tym mamy też produkcje, których celem jest przekazanie wiedzy czy to na temat produktu danej firmy lub o tematyce powiązanej z jej działalnością (np. podcast Lekkomówni o wystąpieniach publicznych od Biura Mówców Spice). Są też produkcje CSR-owe jak #mniejplastiku od Credit Agricole. Największą tajemnicą owiane są wewnętrzne podcasty, bo firmy rzadko się nimi chwalą. Często są to produkcje, które mają cele szkoleniowe lub informacyjne, tylko dla pracowników.
Wypromować podcast można na wiele różnych sposobów, przy czym słuchacze deklarują (w badaniu Westwood One’s Podcast Download – Fall 2020 Report), że o nowych podcastach najczęściej dowiadują się dzięki marketingowi szeptanemu, a konkretniej rekomendacjom od znajomych (55%). Wysoko jest również promocja w innych podcastach, np. przez wrzucenie reklamy czy wymianę odcinkami (45%). Gdzieś między tymi dwoma sposobami są social media i na tym skupimy się w tym tekście. O nowych podcastach właśnie dzięki mediom społecznościowym dowiaduje się 52% słuchaczy.
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!