Jak tworzyć Instagram Stories - czyli content, który przyciąga

Instagram

Instagram z dnia na dzień rośnie w siłę. Staje się miejscem służącym nie tylko do komunikacji pomiędzy prywatnymi odbiorcami, którzy dzielą się ze znajomymi zdjęciami z wakacji lub pokazują swoją codzienność. Coraz częściej duże marki wykorzystują jego siłę oddziaływania do promocji swoich produktów, budowania pozytywnego wizerunku oraz zaangażowania odbiorców. Jak tworzyć skuteczne Instagram Stories i zastosować tę formę promocji do przyciągnięcia klientów?

Mam plan, czyli wiem, z kim chcę się komunikować

Niezależnie od miejsca, w którym chcemy tworzyć komunikację z odbiorcami, na początku należy określić, kim oni są oraz czego oczekują od marki. Ustalenie grup odbiorców oraz person pozwala na skuteczne dotarcie do użytkownika zainteresowanego tym, co oferuje dana firma. Warto zebrać odpowiedzi na podstawowe pytania: 

POLECAMY

  • kim jest nasz odbiorca, 
  • jaka jest jego płeć oraz ile ma lat, 
  • czego się obawia, 
  • jakie ma potrzeby,
  • jaką formę kontaktu preferuje, 
  • mieszka w małym czy dużym mieście,
  • jaki jest jego status materialny?

Instagram w Polsce zrzesza obecnie ok. 7,3 miliona użytkowników (źródło: Raport Hootsuite Digital 2020).

Wiedza ta pozwoli doprecyzować, w jakim stylu komunikować się z klientem oraz jaki content należy mu prezentować.

Następnym krokiem powinno być ustalenie tego, co chcemy przekazać potencjalnemu klientowi. Tutaj trzeba zastanowić się, w jaki sposób planujemy wykorzystać formę krótkiego wideo lub zdjęć: do promocji usług lub produktów, budowania wizerunku marki, publikowania materiałów z życia firmy czy może wrzucania informacji o nowościach? 

Wyróżnion

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy