Chcę za to przekazać Ci zbiór porad, który przygotowałem na podstawie badań naukowych: Defining true north metrics to quantify engagement on LinkedIn, Perverse incentives in metrics: Inequality in the like economy Bonnie Barrilleaux – czyli Staff Data Scientist LinkedIn – oraz własnego badania publikacji, które prowadzę od 2019 r. i porównałem z takim samym badaniem firmy Strata.
POLECAMY
Zacznijmy od wyzwań, które stoją przed Tobą na LinkedIn w 2022 r.
Polska część tej platformy to dziś ponad 4,5 mln kont; jesteśmy drugim krajem z najszybszym przyrostem rejestracji i wskoczyliśmy do pierwszej dziesiątki w Europie. Już jest trudno się przebić, a będzie jeszcze trudniej.
LinkedIn zmienił limity m.in. wyszukiwania i zapraszania do kontaktów, kilkukrotnie wprowadzał nowe funkcjonalności i modyfikował parametry algorytmu. Na szczęście na podstawie prac naukowych Barrilleaux możemy się domyślać, na jakich zasadach działa. W dużym skrócie algorytm promujący treści tworzą:
- Automatyczna ocena jakości treści (CQS&F) – wyłapuje spam lub używanie nielegalnego oprogramowania; wyświetla treść małej grupce Twoich znajomych, by na podstawie ich zachowania ocenić, czy post ma szansę stać się viralem;
- Behavioral & Social Score – punkty za płatne konta i aktywność na platformie;
- Universal Content Filtering – ocena zaangażowania, jakie wywołuje post (polubieni...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!