Wróćmy jeszcze do losów wspomnianej Marty. W tym samym dniu dostała odpowiedź! N. bez cienia wątpliwości stwierdza: „To, że nie lajkują Twoich zdjęć, nie oznacza, że Cię nie lubią, bo tak nie jest. Uważam, że naprawdę nie warto przejmować się takimi błahostkami”. Jak to zdanie mogłoby brzmieć, gdyby wyszło z ust doświadczonego marketera?
„To, że nie lajkują Twoich zdjęć, nie oznacza, że nie podejmują innej aktywności lub nie zwracają uwagi na Twoje treści. Nie warto przejmować się liczbami, które nie mają dla Ciebie żadnej wartości”.
Bo liczy się autentyczność…
Pod koniec 2017 r. Facebook zapowiedział, że będzie walczył z treściami wykorzystującymi mechanizm oparty na engagement bait – od tego momentu na jego celowniku znalazły się mechanizmy vote baiting (głosowanie reakcjami), react baiting („polub, jeśli…”), share baiting („podaj dalej…”), tag baiting („oznacz znajomego, który…”) oraz comment baiting („skomentuj, jeśli…”). Na podstawie danych z tysięcy postów Facebook stara się nauczyć swoje maszyny, jak wykrywać te treści – na początku dotyczyło to wyłącznie postów w języku angielskim. Czy Polska została wyłączona z tego procesu? Nie. Od czerwca 2018 r. sprawdzane są również posty pisane po polsku. Po co to wszystko? Cel jest jeden – ograniczenie widoczności treści, które, dzięki dużemu, ale nieautentycznemu zaangażowaniu, uzyskują wysoki zasięg i masowo rozprzestrzeniają się w kanałach akt...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!