Dołącz do czytelników
Brak wyników

Komunikacja w social mediach

29 października 2021

NR 22 (Październik 2021)

Narzędziownik social media managera

0 48

Przyznajcie, że takie zestawienia wzbudzają ciekawość niemal każdego, kto pracuje w mediach społecznościowych. Nie dziwi mnie to. Chcemy ułatwiać sobie pracę, która jest wymagająca na wielu płaszczyznach. Przekazuję Wam zatem zestaw, który na pewno pomoże Wam nie tylko w codziennej batalii o uwa- gę odbiorcy i satysfakcję klienta, ale także w ogarnianiu swojego dnia, również po godzinach. Ten artykuł to dla Was jeden (nie)wielki ułatwiacz. W organizacji dnia, nie tylko w pracy.

Kontentino

Kontentino pomoże zarządzać harmonogramami i publikacjami. Zarówno dla siebie, jak i we współpracy z zespołem. Możecie planować publikacje w przejrzystym kalendarzu i co według mnie mocno optymalizuje pracę, otrzymywać akceptacje od klienta czy menedżera w obrębie narzędzia. Oczywiście potem gotowe treści możecie zaplanować do publikacji i poziomu Kontentino wysyłać je na profile. Możecie nawet wykonać podstawowy raport. Uważam, że znacznie ułatwia to pracę, jeśli cały zespół i klient korzystają z tego samego narzędzia. Wiele tematów, szczególnie dotyczących komunikacji mamy w jednym miejscu i nie rozpraszamy się odbijaniem do poczty czy np. na Slacka. 
 

POLECAMY

 Rys. 1. Plan postów na cały tydzień i miesiąc w Kontentino, umożliwiający łatwe uporządkowanie. Źródło: materiały prywatne autora

Social Pilot

Social Pilot może być ciekawym rozwiązaniem szczególnie dla tych osób, które poszukują narzędzi dających im pakiet opcji w niewygórowanej cenie. W jednym wygodnym panelu możecie zobaczyć wszystko to, co jest przydatne każdemu, kto zajmuje się social mediami – czytelne planowanie postów i wgląd w ich analitykę (narzędzie jednak nie oferuje monitoringu jako takiego). Dodatkową, ciekawą funkcją jest tzw. content curation, czyli wsparcie w namierzaniu najciekawszych treści w danej branży, tematyce. Jest to zatem rozwiązanie wspierające nas od strony technicznej oraz kreatywnej. Na koniec dnia możemy tu również wygenerować raport white label dla klienta.

ReportGarden

A jeśli potrzebujecie pomocy przy przygotowywaniu raportów – uff, kto jej nie potrzebuje ;) – to pomocą służy Wam kolejne narzędzie. ReportGarden podłączony pod profile w mediach społecznościowych pobierze niezbędne dane i zbierze je w jednym, przejrzystym dashboardzie. Możecie dzięki temu w jednym miejscu analizować takie wskaźniki, jak zasięgi, liczba polubień, reakcji, a także dane dotyczące reklam: CPC, CTR, CPM. Oczywiście wszystkie te informacje przekujecie w raport, który można przesłać klientowi. Choć narzędzie jest sporym wsparciem i w znacznym stopniu może odciążyć zapracowanego social media managera, warto weryfikować, czy dane pobrały się na bieżąco i weryfikować ich dokładność z tym, co pojawia się na przykład w analityce Facebooka. 

Genially

To moje osobiste odkrycie ostatnich miesięcy. Genially to superintuicyjne narzędzie do tworzenia pozornie skomplikowanych grafik, interaktywnych (!) animacji, prezentacji i wielu innych. Oznacza to, że nie tylko możecie stworzyć ciekawe materiały, ale też dzięki nim bardziej zaangażować swoich odbiorców w mediach społecznościowych i poza nimi przez tworzenie ankiet, quizów, konkursów, na które odbiorcy reagują online. Subiektywnie, jedna z atrakcyjniejszych funkcjonalności to opcja tworzenia infografik, które wyglądają profesjonalnie, a zbudować je można na szablonach w kilkunastu kliknięciach, oraz quizów, pozwalających na aktywizowanie odbiorców. Dla mnie to było takie odkrycie, bo infografiki to jedna z najatrakcyjniejszych form prezentowania treści. Plusem jest to, że grafiki, nawet te które udostępnicie na swojej stronie, możecie osadzać linkiem z narzędzia, przez co nie obciążacie np. swoich blogów, a jednocześnie możecie śledzić ruch, jaki generują.

Lumen5

Wszyscy kochamy materiały w formacie wideo (w największym skrócie dlatego, że nasz mózg jest zaprogramowany na zwracanie uwagi na ruch). Najczęściej, aby stworzyć te bardziej złożone potrzebujemy albo wsparcia albo sporej ilości czasu. Lumen5 sprawia, że poradzimy sobie bez tych zasobów i bez problemu „nakręcimy” film na wybraną platformę społecznościową – aplikacja jest przygotowana do montowania filmów konkretnie na Facebooka Instagrama, YouTube’a, a nawet LinkedIn. To kolejne w tym zestawieniu narzędzie, które ma dobrze zaprojektowany intrefejs, dzięki któremu kreowanie materiałów, które wyglądają nieszablonowo i przyciągają wzrok, a zajmuje relatywnie naprawdę niewiele czasu. Na stronie Lumen5 jest też ciekawa podpowiedź – zamiast standardowego bloga znajdziecie sekcję case study, która podpowie Wam, jak wycisnąć z narzędzia jeszcze więcej. Podpowiem, że ja używam go do streszczenia artykułów ze strony i zachęcenie odbiorców do wizyty. 

Rebrandly

Długie, rozwlekłe linki kierujące bezpośrednio na stronę poza mediami społecznościowymi nie wyglądają zbyt dobrze i co ważniejsze – nie dają możliwości śledzenia natężenia i źródła ruchu. Dlatego tak istotne jest używanie właściwego narzędzia do skracania linków. Obok popularnego bit.ly proponuję Wam dzisiaj przyjrzenie się innej, bardziej rozbudowanej opcji. Rebrandly służy de facto nie tylko do skracania linków, co budowania ich z niestandardowymi domenami. Pozwala na tworzenie customowych adresów URL, udostępnianie, a następnie śledzenie zaangażowania za pomocą rozbudowanej analityki. Dzięki rozszerzeniu w przeglądarce, możecie zintegrować Rebrandly z kilkudziesięcioma popularnymi i często używanymi narzędziami oraz oczywiście platformami społecznościowymi.

IFTTT

...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy