Nowości na LinkedInie – co warto o nich wiedzieć?

LinkedIn

LinkedIn rośnie w siłę. Szacuje się, że w Polsce korzysta już z niego ok. 4 mln ludzi, a na świecie prawie 700 mln użytkowników. Zauważalny na platformie trend budowania marki osobistej czy poszukiwania pracy to jedno, jednak rośnie także liczba stron firmowych, których w Polsce jest już ok. 80 000. Sam serwis idzie w kierunku nowych rozwiązań dla biznesu, także takich uwzględniających sytuację pandemiczną. Jego twórcy zapowiedzieli wiele zmian w wyglądzie, ale także – co ważniejsze – w funkcjonalnościach platformy oraz reklamach. Spora część z nich ujrzała już w Polsce światło dzienne. Jak widać, jednym z głównych celów, jaki obrał sobie portal na rozwój w następnych latach, jest budowa silnego rozwiązania biznesowego, na którym liczą się przede wszystkim kontakty i relacje. Z roku na rok udaje mu się przekonać do siebie coraz więcej ludzi. Ale zacznijmy od początku.

O tym, że firma powinna być obecna na LinkedInie, nie trzeba przekonywać. Powinna! Głównie z uwagi na możliwość osiągania celów komunikacyjnych i biznesowych. Serwis ten jest jedną z bardziej wartościowych platform, za sprawą której można je realizować. Sposób, w jaki należy się za to zabrać, zależy od kilku czynników oraz potrzeb firmy. 

POLECAMY

Do czego najczęściej wykorzystywany jest LinkedIn?

LinkedIn najczęściej używany jest do takich działań, jak:

  • Rekrutacja – ta rola serwisu będzie stale przybierała na sile z uwagi na dostępne narzędzia dla rekruterów, takie jak Talent Hub (zaprojektowany z myślą o średnich i dużych firmach; po wprowadzeniu podstawowych informacji na temat stanowiska wyszukuje najlepiej dopasowanych kandydatów) czy Talent Insight (podpowiada, gdzie relokować zespół specjalistów; wskazuje, jakich umiejętności brakuje w zespole; pokazuje, jak firma wypada na tle konkurencji, np. w temacie wysokości płac). Nie bez znaczenia pozostaje fakt polityki rozwoju serwisu.
     
Niedawno LinkedIn kupił kalifornijski start-up GLINT, który zajmuje się zaawansowanymi ankietami wśród pracowników. Na pierwszy rzut oka są to zwyczajne kwestionariusze, jednak zostały wsparte sztuczną inteligencją, dzięki której analizują nastroje wewnątrz organizacji czy zaangażowanie pracowników. Na podstawie zebranych danych rozwiązanie prezentuje wnioski, pomaga dostrzec szanse na rozwój poszczegó...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy