O moderacji od A do Z, czyli jak dobrze zacząć, aby nie skończyć źle?

Komunikacja w social mediach

Tak bardzo niedoceniana, a jakże istotna w komunikacji marki – moderacja. Nie bez powodu mówi się, że moderator w social mediach to ambasador firmy. W końcu to on jest na pierwszej linii kontaktu między marką a konsumentem. Warto więc zadbać o to, aby klient chciał z nami rozmawiać i nie narzekał przy tym na swojego rozmówcę.

Na początek – cele

Moderacja, jak każde działanie marek w sieci, realizuje określone cele. W zależności od rodzaju działalności moderowanie Twoich kanałów w social mediach może nieść za sobą wypełnianie różnych założeń. Umiejętne komunikowanie się nie tylko wpływa na lojalność, ale też umożliwia budowanie pozytywnych więzi z odbiorcami, a co za tym idzie – pozytywnego sentymentu Twojej marki w internecie. To od tego, jaki rodzaj dialogu prowadzisz, może zależeć, czy będziesz odbierany jako marka profesjonalna, „przyjacielska”, czy taka, którą… lepiej omijać. Również to, jak odpisujesz na reklamacje, recenzje i zapytania, świadczy o tym, jakie masz podejście. W internecie nic nie ginie, a – jak wiadomo – negatywne doświadczenia nie tylko z produktem, ale i z obsługą klienta mogą roznieść się dalej, wpływając tym samym na Twój wizerunek. 
Jeżeli w Twoją działalność wpisana jest sprzedaż towarów czy usług (offline i online), profile w mediach społecznościowych będą służyły potencjalnym oraz obecnym konsumentom jako dodatkowy kanał komunikacji. To właśnie na Facebooku mogą wpadać zapytania o termin dostawy zamówionej paczki, dostępność produktów w sklepie czy specyfikację oferowanego przez Ciebie sprzętu. 
To także na Facebooku musisz liczyć się z pojawianiem się opinii (również tych negatywnych) dotyczących oferowanych przez Ciebie usług. Prócz kwestii wizerunkowych w grę wchodzą też cele sprzedażowe. Właściwie z...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy