O perswazyjnych treściach w social mediach

Sprzedaż w social mediach

Mówi się, że aby sprzedać, należy chwycić klienta za serce. To bzdura. Serce nie podejmuje decyzji o zakupie. O wszystkim decyduje mózg. Twój klient ma trzy mózgi, ale o zakupie decyduje tylko jeden z nich. Zdecyduj, do którego chcesz przemawiać. Chcesz zwracać uwagę klientów i skuteczniej sprzedawać? Naucz się języka, który mózg zrozumie. Dziś pokażę Ci kilka takich zwrotów.

Na pytanie, czym jest mózg, większość ludzi odpowie, że to taki komputer. Ta metafora zakorzeniła się w naszej kulturze. Jest z nami od czasów, gdy komputery przestały przypominać paczkomaty i zaczęły mieścić się na biurkach. Chętnie korzystamy z takiego porównania i rzadko je kwestionujemy. Metafora mózgu jako komputera jest wygodna, prosta i… błędna. 
Nie zrozum mnie źle. To porównanie na ogół wystarcza. Szczególnie jeśli musisz wytłumaczyć dziesięciolatkowi, jak działa mózg. Ale żeby wpływać na decyzje konsumentów, musisz poznać prawdę na temat budowy mózgu. 

POLECAMY

Nie jeden komputer, ale trzy

Wbrew temu, co może myślisz o politykach, mózg mamy wszyscy. Zaskoczony? Czytaj dalej, będzie jeszcze lepiej. Bo co tam jeden mózg – mamy trzy mózgi! To stwierdzenie również jest pewnym uproszczeniem, jednak wierniej oddaje rzeczywistość. Prawda jest taka, że mózg składa się z trzech warstw: kory nowej, układu limbicznego i mózgu pierwotnego. 
Kora nowa to najmłodsza, z ewolucyjnego punktu widzenia, część mózgu. Odpowiada za logiczne myślenie oraz funkcje poznawcze wyższego rzędu. Dzięki korze nowej umiemy mówić, układać kostkę Rubika oraz – na ogół – potrafimy się kontrolować. Kora nowa osiąga pełną gotowość do pracy w wieku ok. 23 lat. To właśnie z tego powodu młodzi kierowcy płacą więcej za ubezpieczenie. Bez wykształconej kory nowej młodzi ludzie częściej podejmują szalone decyzje.
Układ limbiczny odpowiada za emocje oraz wspomnienia. To dzięki niemu się wzruszamy, zakochujemy oraz pamiętamy. Układ limbiczny wiąże silne emocje ze wspomnieniami. Spróbuj przypomnieć sobie, co robiłeś 28 sierpnia...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy