Ogrzewanie leada, a nie odgrzewanie kotleta. Jak zamienić obserwatora w klienta?

Strategie w social mediach

Czy wiesz, że klient B2B podejmuje decyzje zakupowe po średnio 27 punktach styku z marką? Mówią o tym m.in. badania Forrestera, a liczba punktów styku z roku na rok się zwiększa. Wzrasta konkurencja, więc zwiększać musi się także aktywność marek, które chcą być widoczne i chcą być pierwszym wyborem klientów. 

Czym są mityczne punkty styku? To każda sytuacja, w której klient spotkał się z nazwą marki, produktem, usługą. Punktem styku mogą być:

  • reklama w social mediach,
  • post organiczny,
  • wypowiedź w serwisie branżowym,
  • wywiad,
  • opinia/rekomendacja,
  • artykuł,
  • wzmianka,
  • komentarz,
  • wizytówka w Google Maps,
  • mailing/newsletter,
  • webinar,
  • e-book,
  • ulotka,
  • wizytówka w wersji tradycyjnej,
  • gadżet,
  • wystąpienie na konferencji,
  • spotkanie online lub offline.

 

Czy musisz się rozmieniać na drobne, żeby gromadzić punkty styku i przybliżać swoich klientów do podjęcia decyzji zakupowej? Tak i nie. Warto wykorzystywać możliwości, ale są miejsca, w które warto zainwestować nie tylko czas, ale także pieniądze, a są i takie, które można odpuścić. Wszystko zależy od produktu/usługi, a przede wszystkim od grupy docelowej. 

Od obserwatora do leada

Nie każdy obserwator Twojej marki będzie Twoim klientem. Tak samo nie każdy klient musi Cię obserwować. Lead to osoba, która wykazuje zainteresowanie produktem lub usługą. Może to być potencjalny klient, który odwiedził Twoją stronę internetową, wypełnił formularz kontaktowy, pobrał e-booka lub wziął udział w webinarze. Leady są pierwszym krokiem w procesie sprzedażowym i stanowią cenną bazę danych dla markete...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy