Pięć działań w social mediach, za które dostaniesz rózgę

Komunikacja w social mediach

Zbliżają się święta, na naszych playlistach zaczyna już królować „Last Christmas”, a myślami coraz częściej jesteśmy przy barszczu, zamiast przy obowiązkach zawodowych. Zanim udacie się na zasłużoną przerwę od pracy, warto zapoznać się z działaniami w mediach społecznościowych, za które zamiast prezentu dostaniecie rózgę (nie od świętego Mikołaja, a od Waszych odbiorców).

Są to zasady uniwersalne, które sprawdzą się na każdej platformie – nie ważne, czy poruszacie się głównie po LinkedIn, czy po Instagramie. 
Jakich błędów nie popełniać, aby zachować profesjonalny wizerunek marki?

Pierwsza rózga: Nieregularność

Jednego tygodnia, gdy masz wenę, wrzucasz trzy posty, a potem przez kolejne trzy miesiące milczysz? Zdecydowanie nie tędy droga! W mediach społecznościowych regularność w publikowaniu treści jest niezwykle ważna.
 

Ciekawostka

Jak podaje Brayden Cohen, z zespołu Hootsuite, marki, które publikują posty w podobnych odstępach czasu (co najmniej raz w tygodniu), mają 2 razy więcej obserwujących, niż profile, które umieszczają posty rzadziej niż raz w tygodniu (źródło: https://blog.hootsuite.com/how-often-to-post-on-social-media/).

POLECAMY


Kluczowe w regularności jest również to, że stale utrzymujemy świadomość na temat naszej marki. Jeśli potencjalny klient zdążył już zapomnieć o walorach naszego produktu, za chwilę znów mu o nich przypominamy. Ułatwia to także analitykę i wyciąganie wniosków – publikując treści w podobnych odstępach czasu, możemy lepiej zrozumieć, które formaty są skuteczne, a które powinniśmy zredukować. W przypadku „ad hocowego” postowania, tr...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy