Pięć kroków do skutecznego prowadzenia bloga (cz. 1)

Strategie w social mediach

Rozkwit polskiej blogosfery i boom na blogi firmowe trwa w najlepsze. Regularność, systematyczność oraz unikalność to fundamenty efektywnego blogowania. Czy tylko tyle wystarczy, aby blog był skutecznym narzędziem działań content marketingowych? O czym jeszcze warto pamiętać, aby rozwinąć swój biznes dzięki blogowaniu?

Blog – pasja czy budowa wizerunku?

Niegdyś blogi pełniły funkcję wyłącznie pamiętników. Był to rodzaj strony internetowej, na której autor dzielił się swoimi przemyśleniami i refleksjami na dany temat, publikując treści dla szerszego grona odbiorców. Dziś blogi są postrzegane nie tylko jako osobiste, pozwalające lepiej poznać autora, jego pasje oraz zainteresowania. Istnieją także blogi firmowe, których celem jest budowa wizerunku, zwiększanie świadomości marki, nawiązywanie długotrwałych relacji czy postawienie się w roli eksperta odpowiedzialnego za daną dziedzinę lub branżę. Na przestrzeni lat blog zyskał na znaczeniu, a jego regularne prowadzenie stało się ważnym, jeśli nie kluczowym elementem całej strategii content marketingowej firmy. 

Dlaczego warto prowadzić bloga?

O zaletach prowadzenia bloga z pewnością słyszałeś wiele. Powodów jest mnóstwo. Oto trzy mocne punkty, które powinieneś wziąć pod uwagę, jeśli zastanawiasz się, czy blog ma sens.

Wiedza i wizerunek, czyli zbuduj pozycję eksperta
Specjalizujesz się w danej dziedzinie, prowadzisz biznes od lat, ale samo mówienie o tym, że jesteś liderem nie wystarczy? Przestań mówić – zacznij to pokazywać! Jeśli znasz swoją branżę od podszewki, rozpocznij edukowanie innych. Dzięki dzieleniu się wiedzą na blogu zostaniesz zauważony. Nikt nie lubi pustych słów, które nie mają potwierdzenia w działaniu. Udowodnij, że posiadasz wiedzę, którą chętnie się dzielisz. Rozpocznij od publikacji poradnikowych, edukacyjnych treści odpowiadających na konkretne pytania Twoich klientów. Dzięki temu wzbudzisz nie tylko zaufanie, ale stanie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy