Pięć kroków do skutecznego prowadzenia bloga (cz. 2)

Strategie w social mediach

Blog jest jednym z popularniejszych narzędzi wykorzystywanych w ramach całej strategii marketingu internetowego. Trudno się temu dziwić. Pozytywnie wpływa nie tylko na budowanie wizerunku w internecie, ale także pomaga w utrzymaniu długotrwałych relacji. A jego systematyczne i regularne prowadzenie sprawia, że jego pozycja w Google rośnie.

Z pierwszej części artykułu o 5 krokach do skutecznego prowadzenia bloga dowiedziałeś się, jakie zalety przynosi blogowanie. Nauczyłeś się, jak zbudować przedstawiciela grupy docelowej, poznałeś elementy, z których powinna składać się persona.

Opanowałeś przygotowanie analizy słów kluczowych. Zrozumiałeś, dlaczego tak ważny jest dobór odpowiednich fraz przy prowadzeniu bloga oraz poznałeś trzy narzędzia, dzięki którym przeprowadzenie analizy nie powinno sprawiać Ci trudności ani problemów. Czas na drugą część artykułu i kolejne – tym razem trzy – kroki, dzięki którym Twój blog wejdzie na wyższy poziom.

Stwórz kalendarz publikacji

Przy planowaniu blogowych wpisów bardzo ważnym działaniem jest stworzenie planu publikacji. Gdy rozpoczynasz przygodę z blogowaniem, Twoja głowa jest pełna pomysłów. 

W myślach układasz już plan na kolejne artykuły. Z biegiem czasu pomysłów jest coraz mniej, a nowych nie przybywa. Wtedy z pomocą może przyjść kalendarz publikacji, który warto stworzyć na kilka tygodni lub nawet miesięcy do przodu.

Planowanie postów na bloga powinno być przemyślane. Istnieją trzy podstawowe zasady, którymi warto kierować się podczas tworzenia kalendarza publikacji:

Sezonowość

W zależności od tematyki bloga z pewnością są takie zagadnienia, które charakteryzują się sezonowością. Dotyczy to tematów związanych ze świętami, konkretnymi wydarzeniami czy chociażby porami roku. Warto wykorzystać sezonowość przy planowaniu i tworzeniu kalendarza publikacji. Nie zapominaj o pisaniu z wyprzedzeniem, aby Google miał czas na zaindeksowanie wpisu w wyszukiwarce. Dzięki temu będziesz miał okazję wypozycjonować się na konkretną frazę. 

Do poszukiwania inspiracji warto wykorzystać Google Trends. Jest to...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy