Pięć rzeczy, które musisz wiedzieć o publikowaniu postów na LinkedInie

LinkedIn

Panie i Panowie… jedziemy z tym LinkedInem! – takie hasło wybrzmiało pewnie w wielu firmach na początku 2021 roku. Na temat optymalizacji profili osobowych i firmowych w tym kanale powstało już mnóstwo artykułów. Prawda jest jednak taka, że bez aktywnej komunikacji nawet najbardziej odpicowany profil… znaczy mniej niż zero. Dlatego też poświęć mi kilka najbliższych minut i poznaj 5 rzeczy, które musisz wiedzieć o publikowaniu postów na LinkedInie. Gwarantuję Ci, że już po chwili będziesz chciał wcielić nową wiedzę w życie! 

Nie da się ukryć, że 2020 rok należał do mediów społecznościowych, które z nieskrywaną przyjemnością przytuliły do serca wszystkich zbłąkanych wędrowców, którzy z własnej woli lub zmuszeni pandemiczną sytuacją spojrzeli nieco bardziej łaskawym wzrokiem w ich stronę. 

POLECAMY

LinkedIn, dzierżący od lat koronę króla mediów o charakterze biznesowym, pod koniec roku z dumą pochwalił się infografiką, która zobrazowała wzrosty w każdym zakresie jego działalności. Wynika z niej m.in., że w marcu 2020 roku w porównaniu z rokiem poprzednim opublikowano na platformie o 60% więcej treści. Jeśli dodamy do tego fakt, że w minionym roku aż 96% marketerów B2B używało LinkedIna do dystrybucji swojego contentu (zob. www.socialmediatoday.com), to – no cóż – wstydem byłoby nie dotrzymać im kroku w nowym roku.

Długość ma znaczenie

Zastanawiałeś się kiedyś, czy w postach na Facebooku istnieje jakikolwiek limit znaków? 

Z przymrużeniem oka można stwierdzić, że wie to tylko Ewa Chodakowska, słynąca z naprawdę długich publikacji. Natomiast powszechnie wiadomo, że na LinkedInie obowiązują tu pewne ograniczenia. Niezależnie więc od tego, czy publikujesz jako strona firmowa, czy jako użytkownik indywidualny, masz do dyspozycji tylko (lub aż) 1300 znaków. 

Zdaniem marki OkDork, która przeanalizowała 3000 postów na LinkedInie, lepiej jest celować w długie publikacje, ponieważ angażują one bardziej niż krótkie formaty. Mogę to również potwierdzić na bazie moich ponad 10-letnich obserwacji tego medium. Posty składające się z 2 lub 4 linijek tekstu często kojarzą się użytkownikom z reklamą. Dla niektórych krótkie posty są też równoznaczne z brakiem wiedzy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy