Siedem nieoczywistych strategii targetowania reklamy na Facebooku

Komunikacja w social mediach

Szacuje się, że w latach 30. XX wieku na świecie żyły 2 mld osób. Dużo? W tym roku z Facebooka korzystało nieco więcej, bo 2,1 mld aktywnych użytkowników. Regularnie korzysta z niego 16 mln Polaków, z czego 80% loguje się na portalu codziennie. Kluczem do stworzenia efektywnej kampanii na Facebooku jest zatem nie tylko opracowanie niepowtarzalnych kreacji reklamowych, ale też poznanie swoich obiorców i skierowanie reklam do właściwych osób. Nie ma treści uniwersalnych, które trafią do każdego odbiorcy, dlatego tak ważne jest ustalenie, do kogo kierujesz swój przekaz.

 

POLECAMY

Z artykułu nauczysz się:

  •  Jak lepiej poznać potencjalnych klientów.
  •  Jak dodać bazę klientów do menedżera reklam.
  •  W jaki sposób skierować reklamy do użytkowników podobnych do Twoich klientów.
  •  Czy możliwe jest precyzyjne targetowanie reklamy do osób znajdujących się w konkretnym miejscu.
  •  W jaki sposób przypomnieć o sobie nieaktywnym fanom.

 

1. Wykorzystaj dostępne dane dzięki Audience Insights

Zacznij od stworzenia persony, czyli możliwie szczegółowego opisu potencjalnego klienta. Im lepiej poznasz swoich klientów, tym lepiej przygotujesz się do dostarczenia im odpowiednich treści. Dzięki Facebook Audience Insights dowiesz się więcej o swoich docelowych odbiorcach, ich danych demograficznych, zainteresowaniach i zwyczajach zakupowych.

Statystyki grupy odbiorców umożliwiają poznanie zbiorczych danych na temat wieku i płci, statusu związku, poz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy