Dołącz do czytelników
Brak wyników

Komunikacja w social mediach

18 grudnia 2018

NR 8 (Grudzień 2018)

Siedem nieoczywistych strategii targetowania reklamy na Facebooku

495

Szacuje się, że w latach 30. XX wieku na świecie żyły 2 mld osób. Dużo? W tym roku z Facebooka korzystało nieco więcej, bo 2,1 mld aktywnych użytkowników. Regularnie korzysta z niego 16 mln Polaków, z czego 80% loguje się na portalu codziennie. Kluczem do stworzenia efektywnej kampanii na Facebooku jest zatem nie tylko opracowanie niepowtarzalnych kreacji reklamowych, ale też poznanie swoich obiorców i skierowanie reklam do właściwych osób. Nie ma treści uniwersalnych, które trafią do każdego odbiorcy, dlatego tak ważne jest ustalenie, do kogo kierujesz swój przekaz.

 

POLECAMY

Z artykułu nauczysz się:

  •  Jak lepiej poznać potencjalnych klientów.
  •  Jak dodać bazę klientów do menedżera reklam.
  •  W jaki sposób skierować reklamy do użytkowników podobnych do Twoich klientów.
  •  Czy możliwe jest precyzyjne targetowanie reklamy do osób znajdujących się w konkretnym miejscu.
  •  W jaki sposób przypomnieć o sobie nieaktywnym fanom.

 

1. Wykorzystaj dostępne dane dzięki Audience Insights

Zacznij od stworzenia persony, czyli możliwie szczegółowego opisu potencjalnego klienta. Im lepiej poznasz swoich klientów, tym lepiej przygotujesz się do dostarczenia im odpowiednich treści. Dzięki Facebook Audience Insights dowiesz się więcej o swoich docelowych odbiorcach, ich danych demograficznych, zainteresowaniach i zwyczajach zakupowych.

Statystyki grupy odbiorców umożliwiają poznanie zbiorczych danych na temat wieku i płci, statusu związku, poziomu wykształcenia, stanowiska zawodowego, polubionych stron i aktywności na Facebooku. Statystyki grupy odbiorców umożliwiają zarówno przyjrzenie się ogółowi użytkowników Facebooka, jak i przeanalizowanie zachowań 
i demografii osób powiązanych z Twoją stroną. Dostępne filtry pomogą Ci zdefiniować i zawęzić grupę. Do wyboru masz podstawowe informacje, jak dane demograficzne i zainteresowania, oraz bardziej zaawansowane opcje, dzięki którym uzyskasz więcej zbiorczych informacji, m.in. o osobach mieszkających daleko od rodziny, będących krótko po przeprowadzce lub tych, które będą miały niebawem urodziny. Posiadając więcej informacji na temat swoich odbiorców, łatwiej będzie przygotować dla nich odpowiednie treści reklamowe. Co dalej? Po dokładnym przeanalizowaniu wyników możesz zapisać utworzoną grupę i skorzystać z niej przy opracowaniu zestawu reklam w Menedżerze reklam.

 Rys. 1. Menu po lewej stronie pozwala na zawężenie analizowanej grupy odbiorców

2. Kieruj reklamy do osób ze swojej listy kontaktów

Nie trać kontaktu z obecnymi klientami – w końcu to ich najłatwiej zachęcić do ponownego zakupu. Jeśli posiadasz bazę klientów, możesz rozpocząć tworzenie niestandardowej grupy odbiorców.

Pamiętaj o tym, by aktualizować grupę odbiorców wraz z rozbudowywaniem się listy kontaktów. Dzięki temu możesz dotrzeć do kolejnych klientów, którzy znają Twoją firmę.

3. Wyświetl reklamy tym, którzy byli na Twojej stronie

Wystarczy mały fragment kodu, by korzystać z remarketingu i usprawnić sposób prowadzenia działań na Facebooku. Tym fragmentem jest oczywiście piksel Facebooka, który możesz samodzielnie umieścić na swojej stronie internetowej. Prawidłowa konfiguracja jest konieczna do tego, by docierać 
z reklamami do osób, które były na Twojej stronie lub wykonały na niej określone działanie. Jeśli chcesz sprawdzić, czy piksel działa poprawnie, zainstaluj w przeglądarce (działa jedynie 
w Google Chrome) narzędzie Pixel Helper. Po kliknięciu w ikonę narzędzia, pojawi się nowe okno, w którym sprawdzisz, czy piksel działa poprawnie.

Jeśli narzędzie Pixel Helper znajdzie piksel i nie wykryje żadnych błędów, możesz zacząć tworzyć reklamy z wykorzystaniem piksela. Gdy piksel jest skonfigurowany prawidłowo, możesz przystąpić do tworzenia grupy niestandardowych odbiorców. Zrobisz to w Menedżerze reklam, wybierając zakładkę „grupy odbiorców”. Z dostępnych opcji wybierz „ruch w witrynie internetowej” i utwórz listę osób, które odwiedziły witrynę lub wykonały na niej określone działania, takie jak wyświetlenie strony, czy dodanie produktu do koszyka. Możesz również wybrać osoby, które wyświetliły konkretną podstronę Twojej witryny i na tej podstawie utworzyć nową grupę 
odbiorców.

4. Znajdź osoby podobne do swoich klientów

Kto jeszcze może być zainteresowany Twoją firmą? Oczywiście osoby podobne do obecnych klientów. Dzięki grupom podobnych odbiorców w prosty sposób skierujesz reklamy do użytkowników podobnych do obecnych klientów, fanów strony, zaangażowanych odbiorców lub gości witryny internetowej. Aby utworzyć grupę podobnych odbiorców, musisz mieć stronę na Facebooku lub grupę niestandardowych odbiorców, opisaną w poprzednim punkcie. Utworzysz ją w Menedżerze reklam.

5. Wyświetl reklamę osobom w konkretnym miejscu

Tworząc reklamy na Facebooku, wybierasz zazwyczaj kraj, województwo lub miasto, czasami dzielnicę. Załóżmy, że prowadzisz lokalny punkt usługowy, taki jak kwiaciarnia, warsztat samochodowy lub pralnia, i chcesz dotrzeć do osób znajdujących się możliwe blisko tego miejsca. Inna sytuacja: wiesz o dużym wydarzeniu, na którym pojawi się spore grono osób potencjalnie zainteresowanych Twoim pr...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy