Dołącz do czytelników
Brak wyników

Komunikacja w social media

18 grudnia 2018

NR 8 (Grudzień 2018)

Siedem nieoczywistych strategii targetowania reklamy na Facebooku

0 21

Szacuje się, że w latach 30. XX wieku na świecie żyły 2 mld osób. Dużo? W tym roku z Facebooka korzystało nieco więcej, bo 2,1 mld aktywnych użytkowników. Regularnie korzysta z niego 16 mln Polaków, z czego 80% loguje się na portalu codziennie. Kluczem do stworzenia efektywnej kampanii na Facebooku jest zatem nie tylko opracowanie niepowtarzalnych kreacji reklamowych, ale też poznanie swoich obiorców i skierowanie reklam do właściwych osób. Nie ma treści uniwersalnych, które trafią do każdego odbiorcy, dlatego tak ważne jest ustalenie, do kogo kierujesz swój przekaz.

 

Z artykułu nauczysz się:

  •  Jak lepiej poznać potencjalnych klientów.
  •  Jak dodać bazę klientów do menedżera reklam.
  •  W jaki sposób skierować reklamy do użytkowników podobnych do Twoich klientów.
  •  Czy możliwe jest precyzyjne targetowanie reklamy do osób znajdujących się w konkretnym miejscu.
  •  W jaki sposób przypomnieć o sobie nieaktywnym fanom.

 

1. Wykorzystaj dostępne dane dzięki Audience Insights

Zacznij od stworzenia persony, czyli możliwie szczegółowego opisu potencjalnego klienta. Im lepiej poznasz swoich klientów, tym lepiej przygotujesz się do dostarczenia im odpowiednich treści. Dzięki Facebook Audience Insights dowiesz się więcej o swoich docelowych odbiorcach, ich danych demograficznych, zainteresowaniach i zwyczajach zakupowych.

Statystyki grupy odbiorców umożliwiają poznanie zbiorczych danych na temat wieku i płci, statusu związku, poziomu wykształcenia, stanowiska zawodowego, polubionych stron i aktywności na Facebooku. Statystyki grupy odbiorców umożliwiają zarówno przyjrzenie się ogółowi użytkowników Facebooka, jak i przeanalizowanie zachowań 
i demografii osób powiązanych z Twoją stroną. Dostępne filtry pomogą Ci zdefiniować i zawęzić grupę. Do wyboru masz podstawowe informacje, jak dane demograficzne i zainteresowania, oraz bardziej zaawansowane opcje, dzięki którym uzyskasz więcej zbiorczych informacji, m.in. o osobach mieszkających daleko od rodziny, będących krótko po przeprowadzce lub tych, które będą miały niebawem urodziny. Posiadając więcej informacji na temat swoich odbiorców, łatwiej będzie przygotować dla nich odpowiednie treści reklamowe. Co dalej? Po dokładnym przeanalizowaniu wyników możesz zapisać utworzoną grupę i skorzystać z niej przy opracowaniu zestawu reklam w Menedżerze reklam.

 Rys. 1. Menu po lewej stronie pozwala na zawężenie analizowanej grupy odbiorców

2. Kieruj reklamy do osób ze swojej listy kontaktów

Nie trać kontaktu z obecnymi klientami – w końcu to ich najłatwiej zachęcić do ponownego zakupu. Jeśli posiadasz bazę klientów, możesz rozpocząć tworzenie niestandardowej grupy odbiorców.

Pamiętaj o tym, by aktualizować grupę odbiorców wraz z rozbudowywaniem się listy kontaktów. Dzięki temu możesz dotrzeć do kolejnych klientów, którzy znają Twoją firmę.

3. Wyświetl reklamy tym, którzy byli na Twojej stronie

Wystarczy mały fragment kodu, by korzysta...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy