Skuteczna dystrybucja treści w social mediach

Komunikacja w social mediach

Content marketing cały czas rośnie w siłę. Z jednej strony tworzymy coraz więcej coraz lepszych treści i kampanii. Rośnie liczba  firm wykorzystujących content w strategii marketingowej. Z drugiej strony zaledwie 37% firm B2B i 38% firm B2C posiada strategię contentową. Jednocześnie do największych wyzwań marketingowych dla 63% firm należy generowanie ruchu na stronie oraz leadów. Stajemy przed dużymi wyzwaniami, takimi jak trendy związane z chatbotami, voice search czy visual search, które zdecydowanie wpływają na sposób konsumpcji i dystrybucji contentu. Jedno z rozwiązań i odpowiedzi? Dystrybucja treści w social mediach. 

Treści poprzez media społecznościowe dystrybuują praktycznie wszyscy. Niezależnie od tego, czy prowadzisz działania contentowe na szeroką skalę, czy jedynie od czasu do czasu dodajesz artykuły na bloga. Wśród najczęściej wybieranych sposobów dystrybucji marketerzy wymieniają właśnie social media (18%) oraz influencer marketing (26%).

POLECAMY

Rys. 1. Najpopularniejsze kanały dystrybucji contentu w 2019 roku. Źródło: Mailmunch.com

Zacznij od strategii!

A dokładniej – zacznij od zaplanowania całej swojej strategii content marketingowej! W poniższym artykule poruszymy jednakże „zaledwie” dystrybucję treści i skuteczne jej planowanie. Nie znajdziesz tutaj „świętego Graala”, a to, czy osiągniesz sukces, zależy od wielu czynników. Jednakże bez podstaw i planu nasze działania są wręcz skazane na porażkę i zmarnowanie czasu poświęconego na tworzenie contentu. 

Cel
Po pierwsze zastanów się, jakie są twoje cele. Mając cel „z tyłu głowy”, będziemy mogli skuteczniej dobierać formaty, kanały, jak i same treści. 
Do tych najpopularniejszych celów należą: 

  • zwiększenie świadomości marki (70%), 
  • generowanie leadów (59%), 
  • zwiększenie zaangażowania społeczności (48%), 
  • zwiększenie grona odbiorców marki (46%), 
  • zwiększenie ruchu na stronie www (45%). 

Grupa odbiorców
Nie zapominaj o grupie docelowej! Tą zapewne zweryfikowałeś już wcześniej, podczas tworzenia całej strategii dla kampanii/marki. Zastanów się jednocześnie, jak twoja grupa docelowa zachowuje się w social mediach, jakich treści oczekuje, gdzie bywa i czego potrzebuje. W innych mediach będziesz szukał odbiorców kampanii B2B, w innych B2C. Pomogą ci w tym na pewno: 

  • Statystyki two...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy