Treści poprzez media społecznościowe dystrybuują praktycznie wszyscy. Niezależnie od tego, czy prowadzisz działania contentowe na szeroką skalę, czy jedynie od czasu do czasu dodajesz artykuły na bloga. Wśród najczęściej wybieranych sposobów dystrybucji marketerzy wymieniają właśnie social media (18%) oraz influencer marketing (26%).
POLECAMY
Zacznij od strategii!
A dokładniej – zacznij od zaplanowania całej swojej strategii content marketingowej! W poniższym artykule poruszymy jednakże „zaledwie” dystrybucję treści i skuteczne jej planowanie. Nie znajdziesz tutaj „świętego Graala”, a to, czy osiągniesz sukces, zależy od wielu czynników. Jednakże bez podstaw i planu nasze działania są wręcz skazane na porażkę i zmarnowanie czasu poświęconego na tworzenie contentu.
Cel
Po pierwsze zastanów się, jakie są twoje cele. Mając cel „z tyłu głowy”, będziemy mogli skuteczniej dobierać formaty, kanały, jak i same treści.
Do tych najpopularniejszych celów należą:
- zwiększenie świadomości marki (70%),
- generowanie leadów (59%),
- zwiększenie zaangażowania społeczności (48%),
- zwiększenie grona odbiorców marki (46%),
- zwiększenie ruchu na stronie www (45%).
Grupa odbiorców
Nie zapominaj o grupie docelowej! Tą zapewne zweryfikowałeś już wcześniej, podczas tworzenia całej strategii dla kampanii/marki. Zastanów się jednocześnie, jak twoja grupa docelowa zachowuje się w social mediach, jakich treści oczekuje, gdzie bywa i czego potrzebuje. W innych mediach będziesz szukał odbiorców kampanii B2B, w innych B2C. Pomogą ci w tym na pewno:
- Statystyki tw...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!