Skuteczna sprzedaż w obrębie jednej platformy? Dzięki Facebook Ads to możliwe

Facebook marketing

Bez względu na branżę, każdy e-commerce szuka do ekspansji nowego ruchu. W dobie Big Data marketing internetowy umożliwia nam znalezienie w sieci osób o podobnych zainteresowaniach i zachowaniach. Jednocześnie marketing społecznościowy łączy się z rozwojem trendu mówiącego o tym, że marka musi wyjść naprzeciw oczekiwaniom współczesnego konsumenta, który, prezentując konkretne wartości i wykazując odmienne zachowania, powinien być traktowany bardzo indywidualnie.

Świadomy tego Facebook nieustannie udoskonala swoje narzędzia reklamowe, pozwalając prowadzić skuteczne działania sprzedażowe tylko w obrębie własnej platformy. Kampanie tworzone za pomocą Menedżera reklam wyświetlane są określonej grupie odbiorców, a bardzo precyzyjne metody targetowania dają nam niemal pewność, że nasza inwestycja w niedługim czasie się zwróci.

POLECAMY

Segmentuj swoich odbiorców na każdym etapie styku z marką

Facebook stworzył narzędzie Lookalike Audiences z myślą o wszystkich reklamodawcach, którzy w swoich kampaniach chcą targetować reklamy w sposób jak najbardziej skuteczny. 

Za pomocą zaawansowanych algorytmów oraz danych na temat poszczególnych użytkowników system sugeruje nam osoby, które w największym stopniu odpowiadają ustalonemu wzorcowi behawioralnemu. Każdy zaawansowany social media manager, chcąc zwiększyć grupę docelową swoich reklam, prędzej czy później sięga po „lookalike” z osób, które odwiedzały jego stronę. O czym należy tutaj pamiętać? Stworzona przez nas grupa podobnych odbiorców jest sumą osób nowych oraz tych, które stanowią naszą bazę. Natomiast marketerzy nierzadko korzystają z tej grupy również przy okazji remarketingu, tym samym wyświetlając ten sam komunikat zarówno do grupy remarketingowej, jak i lookalike’ów. Dlatego też z grupy podobnych odbiorców, stworzonej na bazie osób, które odwiedzały naszą stronę, każdorazowo należy wyłączać te, które już weszły w interakcję z naszą witryną. 

Grupom podobnych odbiorców musimy zaprojektować dedykowaną podróż klienta opartą na zróżnicowanych formatach reklamowych, które na początek zbudują świadomość naszej marki. Komunikację, która ma wzbudzić zainteresowanie użytkowników, finalnie doprowadzając ich do zakupu, kierujemy do osób, które już były na naszej stronie i właśnie do nich dopasowujemy odpowiednie placementy. 
 

Wskazówka

Grupa podo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy