Linkedin to największa sieć społeczności zawodowej na świecie, licząca ponad 546 mln użytkowników w ponad 200 krajach. Z popularnego narzędzia do budowania relacji, kreowania wizerunku oraz sprzedaży korzysta w Polsce ponad 2,2 mln użytkowników. Najwięcej osób reprezentuje branże IT, HR, marketing, przemysł. Aby w pełni wykorzystać moc i potencjał LinkedIn, należy zadbać
o profesjonalny profil oraz opracować prostą strategię działania i rozwoju. W artykule ująłem to
w pięciu krokach.
Przy planowaniu działań wizerunkowych, marketingowych i sprzedażowych warto mieć świadomość najważniejszych różnic pomiędzy Linkedinem a Facebookiem (najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce).
POLECAMY
Liczba użytkowników w Polsce |
|
|
2,2 mln | 16,3 mln | |
Grupa użytkowników/ odbiorców |
skonkretyzowana, wyselekcjonowana |
rozproszona, szeroka |
Identyfikacja osoby | duża | luźna |
Rodzaj treści | zawodowe, branżowe, praktyczne | prywatne, rozrywkowe, lifestylowe |
Znaczenie jakości prezentowanych treści | wysokie | niskie |
Cel działań i aktywności |
poszukiwanie leadów/relacji/pracy, edukacja, rozwój | konsumpcja, rozrywka, bezproduktywne zabijanie czasu |
Po pierwsze: Zaktualizuj swój profil
Podstawowym wymogiem profilu na Linkedin jest aktualność i atrakcyjność prezentowanych informacji. Często liczy się pierwsze wrażenie oraz estetyka, więc należy zadbać o biznesowe zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle tożsame z Twoimi aktywnościami (aktualne wymiary grafik znajdziesz na >>> www.canva.com/sizes/linkedin/).
Podstawowym wymogiem profilu na Linkedin jest aktualność
i atrakcyjność prezentowanych informacji.
Nagłówek to pierwszy komunikat, jaki widzi osoba odwiedzająca Twój profil, zaraz po zdjęciu profilowym i zdjęciu w tle. Pamiętaj, że masz tylko 120 znaków, więc stwórz chwytliwy opis pokazujący, czym się zajmujesz, jaki rozwiązujesz problem i jaką korzyść dajesz innym. Nie zapomnij uzupełnić komplet informacji kontaktowych (e-mail, telefon, strona www, lokalizacja). Zmień adres Twojego profilu na przyjazny za pomocą pozycji Spersonalizuj adres URL p...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!