Moc Linkedina: od marki osobistej do sprzedaży

LinkedIn

Linkedin to największa sieć społeczności zawodowej na świecie, licząca ponad 546 mln użytkowników w ponad 200 krajach. Z popularnego narzędzia do budowania relacji, kreowania wizerunku oraz sprzedaży korzysta w Polsce ponad 2,2 mln użytkowników. Najwięcej osób reprezentuje branże IT, HR, marketing, przemysł. Aby w pełni wykorzystać moc i potencjał LinkedIn, należy zadbać 
o profesjonalny profil oraz opracować prostą strategię działania i rozwoju. W artykule ująłem to 
w pięciu krokach. 

Przy planowaniu działań wizerunkowych, marketingowych i sprzedażowych warto mieć świadomość najważniejszych różnic pomiędzy Linkedinem a Facebookiem (najpopularniejszym serwisem społecznościowym w Polsce). 

POLECAMY

Liczba użytkowników w Polsce    

  2,2 mln  16,3 mln
Grupa użytkowników/
odbiorców
skonkretyzowana, 
wyselekcjonowana
rozproszona, 
szeroka
Identyfikacja osoby duża   luźna
Rodzaj treści  zawodowe, branżowe, praktyczne  prywatne, 
rozrywkowe, 
lifestylowe
Znaczenie jakości prezentowanych treści wysokie  niskie
Cel działań 
i aktywności 
poszukiwanie leadów/relacji/pracy, edukacja, rozwój  konsumpcja, 
rozrywka, bezproduktywne zabijanie czasu

Po pierwsze: Zaktualizuj swój profil

Podstawowym wymogiem profilu na Linkedin jest aktualność i atrakcyjność prezentowanych informacji. Często liczy się pierwsze wrażenie oraz estetyka, więc należy zadbać o biznesowe zdjęcie profilowe i zdjęcie w tle tożsame z Twoimi aktywnościami (aktualne wymiary grafik znajdziesz na >>> www.canva.com/sizes/linkedin/).

Podstawowym wymogiem profilu na Linkedin jest aktualność 
i atrakcyjność prezentowanych informacji.

Nagłówek to pierwszy komunikat, jaki widzi osoba odwiedzająca Twój profil, zaraz po zdjęciu profilowym i zdjęciu w tle. Pamiętaj, że masz tylko 120 znaków, więc stwórz chwytliwy opis pokazujący, czym się zajmujesz, jaki rozwiązujesz problem i jaką korzyść dajesz innym. Nie zapomnij uzupełnić komplet informacji kontaktowych (e-mail, telefon, strona www, lokalizacja). Zmień adres Twojego profilu na przyjazny za pomocą pozycji Spersonalizuj adres URL p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy