Dołącz do czytelników
Brak wyników

LinkedIn

7 maja 2019

NR 10 (Kwiecień 2019)

Jak napisać wiadomość na LinkedIn, która nie pozostanie bez odpowiedzi?

0 12

Wyobraź sobie, że byłeś na evencie i zauważyłeś kogoś, kogo chciałbyś biznesowo poznać. Może ta osoba rekrutuje na stanowisko Twoich marzeń, a może chciałbyś, żeby była Twoim mentorem. Wyobraź sobie, że na tym evencie szukasz także klientów, jednak nie umiesz do nich bezpośrednio zagadać. Na szczęście z pomocą przychodzi LinkedIn.

Niesamowita potęga LinkedIna polega na tym, że w momencie rejestracji mamy dostęp do globalnej bazy biznesowej. Praktycznie nie ma osoby, z którą nie moglibyśmy się połączyć. Jednak wysyłanie zautomatyzowanych, niespersonalizowanych wiadomości nie daje argumentu, żeby ktoś dołączył do naszej sieci kontaktów, został naszym klientem, wpadł na organizowane przez nas wydarzenie czy chciał z nami tworzyć biznes. Brak personalizacji jest nieprofesjonalny i świadczy jedynie o lenistwie piszącego wiadomość. 
 

Przede wszystkim powinieneś więc skupić się na personalizacji. Im więcej czasu poświęcisz na przygotowanie wiadomości, tym lepsze efekty uzyskasz. 


Ale to nie wszystko. Pamiętaj, że od napisania perfekcyjnego InMaila dzielą Cię jeszcze cztery kroki. 

Krok 1. Temat, na który chcesz rozmawiać

Postaraj się jasno określić temat wiadomości, którą wysyłasz i się go trzymać. Powinien on dotyczyć klienta, nie Ciebie. Wiadomości sprzedażowe, e-maile, telefony czy SMS-y powinny być o prospektach, a nie o Tobie. Robiąc odniesienia do aktywności danego odbiorcy w mediach społecznościowych czy np. na danej konferencji, pokazujesz, że odrobiłeś swoją lekcję. W wiadomości zamieść pytanie dotyczące swojego klienta i jego ostatniej aktywności w mediach społecznościowych, np. pytanie odnośnie do ostatniego blogposta, prośbę o rozwinięcie komentarza itd. Takie tematy są częściej czytane i już dają informację drugiej stronie, że wiesz, z kim rozmawiasz.

Krok 2. Punkty styczne

Wiadomość powinna zawierać także krótką informację o Tobie, żeby odbiorca nie zastanawiał się, kto pisze. Te informacje powinny być krótkie, najbardziej jak to możliwe. Badania LinkedIn pokazały, 
że 73% użytkowników uważa za dziwne otrzymywanie wiadomości od osób, z którymi nie posiada żadnych punktów stycznych, takich jak kontakty czy grupy. W wiadomości powinieneś więc odnieść się do miejsca, w którym kogoś poznałeś, czy do osoby, którą znacie wspólnie. To podniesie Twoją wiarygodność, a odbiorca lekko opuści gardę. Nie znasz danej osoby? Napisz to wprost i nie udawaj, że jest inaczej. Podaj też powód, dla którego chcesz się z kimś połączyć.

Krok 3. Zainteresowanie

W kolejnym zdaniu swojej wiadomości powinieneś zaoferować pomocny content, badanie, eksperta, który może powiedzieć więcej na temat danej aktywności czy da Twojemu odbiorcy dodatkowe dane. Zainteresuj się w wiadomości sytuacją odbiorcy w jego firmie. Użycie formy „Jestem ciekawy, jak…” lub „Czy możesz zdradzić, jak radzicie sobie z….” to dobry punkt wyjściowy do dalszej rozmowy.

Krok 4. Kolejne kro

...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy