Dołącz do czytelników
Brak wyników

LinkedIn

4 marca 2019

NR 9 (Luty 2019)

Jak oswoić algorytm LinkedIn

0 17

LinkedIn stale ewoluuje. Jeszcze kilka lat temu to artykuły zamieszczane na LinkedIn Pulse (naszym wewnętrznym blogu w tej sieci) święciły triumfy i z powodzeniem pozwalały generować kilkudziesięciotysięczne zasięgi. Artykuły jednak straciły tę przewagę na rzecz innych linkedinowych form.

Kiedy artykuły trendowały, a jeden z moich tekstów o coming oucie w biznesie trafił na główną stronę Pulse, to wygenerował wówczas ok. 100 tys. odsłon i niezliczoną liczbę interakcji. Ale w związku z tym, że artykułów na LinkedIn pojawia się coraz więcej i coraz mniej użytkowników ma czas, żeby je czytać, platforma postawiła na inne formy komunikacji wśród sieci kontaktów. Nie jest tak, że teksty zamieszczane na LinkedIn są bezwartościowe! Wręcz przeciwnie! Nadal stanowią potężne nadzieje, jeśli chodzi o Twoją widoczność nie tylko w tej największej i najszybciej rozwijającej się sieci zawodowej w Polsce, ale także w wyszukiwarkach. Wewnątrz LinkedIn da się natomiast zauważyć dużo większą widoczność publikacji. Dlaczego? Ponieważ angażują one użytkowników na poziomie samego feedu, zwiększają z tego poziomu interakcję z platformą i czas na niej spędzony.


 

Rys. 1. Widoczność postów na LinkedIn



Co mam na myśli, mówiąc „publikacje”?

 Zagłębimy się w to trochę później, ale póki co, wyjaśniam, że chodzi mi o krótki status tekstowy, zdjęcie, wideo, infografikę czy zdjęcie z tekstem. Post różni się od artykułu. Artykuł to dłuższa forma wypowiedzi na LinkedIn, której poświęcone zostało oddzielne miejsce (zakładka) wśród Twoich aktywności.

Tak jak wspomniałem wyżej, publikacje widoczne są z poziomu feedu Twojej sieci kontaktów. Możemy podzielić je na tekst, zdjęcie, wideo, prezentacje oraz połączenie tych form z dodatkowym opisem tekstowym. Publikujesz je z poziomu strony głównej, klikając „zacznij publikację”. Z kolei jeśli klikniesz opcję artykułową, przeniesiesz się do innego kreatora tekstu. 

Co decyduje, że niektóre treści rozchodzą się viralowo, a inne nie?

Odpowiada za to specjalny, czterostopniowy algorytm LinkedIn. 

Faza I
Algorytm klasyfikuje formę treści jako obrazek, wideo, link, artykuł, plik i nadaje jej określoną wartość. Bot serwisu automatycznie oznacza treść jako: spam, treść niskiej jakości (low quality), treść czystą (clear). LinkedIn nie podaje oficjalnie informacji, które posty są lepiej oceniane przez algorytm. Można się jednak domyślić, że tak jak każdy serwis, tak i LinkedIn, nie chce wypuszczać swoich użytkowników na zewnątrz. Prawdopodobnie więc linki zewnętrzne zostaną ocenione gorzej.

 

Zapamiętaj

Jeśli bot oflaguje treść jako tę o niskiej jakości bądź spam, będą one wyświetlane rzadziej lub w ogóle. 


Faza II
Boty LinkedIn obserwują pierwsze reakcje, jakie wywołuje publikacja. Algorytm LinkedIn przyznaje poszczególnym aktywnościom konkretne punkty. Najmniej za polecenie, najwięcej za udostępnienie. Na wyświetlanie posta ma też wpływ tempo reakcji użytkowników LinkedIn.

Faza III
Algorytm jeszcze raz sprawdza, czy Wasz post nie jest zwykłym spamem, a następnie ocenia wartość danej publikacji dla sieci kontaktów. Jeśli na tym etapie dana publikacja dla algorytmu będzie podejrzana, zmniejszy on częstotliwość jej wyświetlania. 

 

Wskazówka

Na tym etapie wszystko zależy od sieci kontaktów. Jeśli publikacja będzie dalej otrzymywać polubienia i komentarze, algorytm będzie wyświetlał ją nadal.


Faza IV
Część postów, które zdobywają popularność, t...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy