Bardzo dużo kupujących w B2B przeprowadza własne analizy i badania online przed dokonaniem zakupu lub skontaktowaniem się z konkretnym sprzedawcą. Ze strony sprzedawcy z kolei wykształca się proces nawiązywania nowych kontaktów w celach biznesowych. To social selling, czyli sprzedawanie z wykorzystaniem platform społecznościowych, które stało się już zjawiskiem powszechnym na całym świecie. Warto poznać zalety tej strategii i dowiedzieć się, w jaki sposób możemy wykorzystać różne narzędzia (monitoring mediów, wyszukiwarki internetowe, Google Trends), aby pomogły nam w procesie jej kształtowania i doskonalenia.
POLECAMY
Co pokazują statystyki?
- Klient zetknie się z treścią marki 5 razy zanim zdecyduje spotkać się z handlowcem (CMO Council).
- Aż 67% osób podejmuje decyzję zakupową zanim skontaktuje się ze sprzedawcą (CEB Global).
- 77% kupujących nie rozmawia ze sprzedawcą dopóki nie sprawdzi informacji o marce (Executive Board).
- 92% nabywców usuwa maile lub wiadomości głosowe od nieznanych osób (Accenture).
- Tylko 2,5% rozmów telefonicznych przekłada się na spotkania z klientami (Business2Community).
- Według 75% klientów B2B kupowanie przez stronę www jest lepsze niż przez przedstawiciela handlowego.
- Aż 93% respondentów podkreśla, że po podjęciu decyzji woli kupić produkt samodzielnie niż przez pośrednika.
- 82% naszych prospektów może być odnaleziona poprzez media społecznościowe.
- Prawie 11% sprzedawców sfinalizowało 5 lub więcej ofert za pomocą social mediów.
- 54% sprzedawców potwierdza, że minimum jedna umowa zdobyta jest dzięki platformie social media,
- Linkedin podaje, że aż 76% potencjalnych klientów jest zainteresowanych nawiązani...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!