Dołącz do czytelników
Brak wyników

Na czasie

17 października 2018

NR 7 (Październik 2018)

#SocialMediaNews Przegląd nowości ze świata mediów społecznościowych

490

Praca marketerów wymaga nieustannego bycia na bieżąco. Jednak informacje o najnowszych aktualizacjach nie zawsze do nas docierają… Nigdy więcej! Rozumiejąc Wasze potrzeby i wychodząc im naprzeciw, oddajemy w Wasze ręce pierwszy przegląd najważniejszych zmian ze świata mediów społecznościowych z ostatnich tygodni.

Możliwość weryfikacji konta na Instagramie

POLECAMY

To z pewnością funkcja, na którą czekało wielu użytkowników – głównie influencerów oraz marek. Wraz z końcem sierpnia Instagram oficjalnie wprowadził możliwość złożenia wniosku o weryfikację konta. Sam proces dokonania zgłoszenia jest prosty: wystarczy wejść w ustawienia swojego konta i w zakładce „Poproś o weryfikację” podać podstawowe informacje o koncie:

  • nazwę użytkownika, 
  • imię i nazwisko, 
  • dokument tożsamości ze zdjęciem lub oficjalny dokument firmowy (np. akt założycielski lub zeznanie podatkowe). 
 Rys. 1. Weryfikacja konta na Instagramie

Tak jak wszystkie inne funkcje, opcja wystąpienia o weryfikację jest wprowadzana systematycznie na konta użytkowników. Uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości, jeśli jeszcze jej nie macie. 

Facebook Watch dostępny globalnie 

Niemalże rok po swojej premierze w Stanach Zjednoczonych Facebook Watch, czyli platforma do oglądania wideo, jest już dostępna globalnie. Do możliwości dostępnych dla użytkowników należy m.in. zapisywanie filmów czy oglądanie programów na żywo wraz z opcją ich komentowania.

Czy Facebook Watch przyjmie się w Polsce lepiej niż IGTV? Czas pokaże.

Rys. 2. Facebook Watch

Ułatwione tworzenie reklam 

Facebook Creative Shop udostępnił nowe narzędzie, które umożliwia tworzenie wideo ze statycznych zdjęć i obrazów. Wcześniejszym usprawnieniem było dodanie możliwości tworzenia reklam na urządzeniach mobilnych, dzięki czemu można przygotowywać kreacje reklam dużo szybciej i niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy. 

Rys. 3. Nowe narzędzie Facebook Creative Shop

Większa przejrzystość dyskusji na Twitterze

Choć zmiana ta jest obecnie w fazie testów, uważamy ją za niezwykle istotną w historii Twittera, stąd pełni nadziei już dziś o niej wspominamy. Platforma testuje bowiem nowy układ odpowiedzi. Rozwiązania wydają się mocno bazować na tych znanych nam 
z Facebooka: odpowiedzi na tweety będą pojawiać się w formie wątków, a zielona kropka oznaczać będzie aktywnych użytkowników. Kolorami oznaczane będą również tweety w zależności, czy pochodzą od użytkowników, czy od właściciela profilu. 

Nowości na Facebooku

  • Facebook Gaming: udoskonalenie usługi oraz wprowadzenie Gaming Creator, który ma być ułatwieniem w kierunku prowadzenia transmisji na żywo. 
  • Wydarzenia na Facebooku: zyskują nowe opcje konfiguracji, jak np. stworzenie harmonogramu z podziałem godzinowym czy dodawanie atrakcji. 
  • Menedżer reklam: usunięcie kolejnych 5000 zainteresowań dostępnych w ramach targetowania reklam. To kolejny etap walki z dyskryminacją rasową.
  • Grupy: pojawiła się możliwość przypięcia komentarzy pod postami. Jest ona dostępna dla administratorów w celu zwiększania zaangażowania użytkowników. 
  • Strony na Facebooku: zyskują szereg drobnych usprawnień, jak np. zmodyfikowane rekomendacje, nowe przyciski akcji czy odświeżona sekcja informacji o firmie. 
  • Udostępnienia posta: ...już niedługo mogą przejść do historii. Facebook testuje bowiem zastąpieni...

Artykuł jest dostępny w całości tylko dla zalogowanych użytkowników.

Jak uzyskać dostęp? Wystarczy, że założysz konto lub zalogujesz się.
Czeka na Ciebie pakiet inspirujących materiałow pokazowych.
Załóż konto Zaloguj się

Przypisy