Dołącz do czytelników
Brak wyników

Na czasie

17 października 2018

NR 7 (Październik 2018)

#SocialMediaNews Przegląd nowości ze świata mediów społecznościowych

424

Praca marketerów wymaga nieustannego bycia na bieżąco. Jednak informacje o najnowszych aktualizacjach nie zawsze do nas docierają… Nigdy więcej! Rozumiejąc Wasze potrzeby i wychodząc im naprzeciw, oddajemy w Wasze ręce pierwszy przegląd najważniejszych zmian ze świata mediów społecznościowych z ostatnich tygodni.

Możliwość weryfikacji konta na Instagramie

To z pewnością funkcja, na którą czekało wielu użytkowników – głównie influencerów oraz marek. Wraz z końcem sierpnia Instagram oficjalnie wprowadził możliwość złożenia wniosku o weryfikację konta. Sam proces dokonania zgłoszenia jest prosty: wystarczy wejść w ustawienia swojego konta i w zakładce „Poproś o weryfikację” podać podstawowe informacje o koncie:

  • nazwę użytkownika, 
  • imię i nazwisko, 
  • dokument tożsamości ze zdjęciem lub oficjalny dokument firmowy (np. akt założycielski lub zeznanie podatkowe). 
 Rys. 1. Weryfikacja konta na Instagramie

Tak jak wszystkie inne funkcje, opcja wystąpienia o weryfikację jest wprowadzana systematycznie na konta użytkowników. Uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości, jeśli jeszcze jej nie macie. 

Facebook Watch dostępny globalnie 

Niemalże rok po swojej premierze w Stanach Zjednoczonych Facebook Watch, czyli platforma do oglądania wideo, jest już dostępna globalnie. Do możliwości dostępnych dla użytkowników należy m.in. zapisywanie filmów czy oglądanie programów na żywo wraz z opcją ich komentowania.

Czy Facebook Watch przyjmie się w Polsce lepiej niż IGTV? Czas pokaże.

Rys. 2. Facebook Watch

Ułatwione tworzenie reklam 

Facebook Creative Shop udostępnił nowe narzędzie, które umożliwia tworzenie wideo ze statycznych zdjęć i obrazów. Wcześniejszym usprawnieniem było dodanie możliwości tworzenia reklam na urządzeniach mobilnych, dzięki czemu można przygotowywać kreacje reklam dużo szybciej i niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy. 

Rys. 3. Nowe narzędzie Facebook Creative Shop

Większa przejrzystość dyskusji na Twitterze

Choć zmiana ta jest obecnie w fazie testów, uważamy ją za niezwykle istotną w historii Twittera, stąd pełni nadziei już dziś o niej wspominamy. Platforma testuje bowiem nowy układ odpowiedzi. Rozwiązania wydają się mocno bazować na tych znanych nam 
z Facebooka: odpowiedzi na tweety będą pojawiać się w formie wątków, a zielona kropka oznaczać będzie aktywnych użytkowników. Kolorami oznaczane będą również tweety w zależności, czy pochodzą od użytkowników, czy od właściciela profilu. 

Nowości na Facebooku

  • Facebook Gaming: udoskonalenie usługi oraz wprowadzenie Gaming Creator, który ma być ułatwieniem w kierunku prowadzenia transmisji na żywo. 
  • Wydarzenia na Facebooku: zyskują nowe opcje konfiguracji, jak np. stworzenie harmonogramu z podziałem godzinowym czy dodawanie atrakcji. 
  • Menedżer reklam: usunięcie kolejnych 5000 zainteresowań dostępnych w ramach targetowania reklam. To kolejny etap walki z dyskryminacją rasową.
  • Grupy:...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy