Praca marketerów wymaga nieustannego bycia na bieżąco. Jednak informacje o najnowszych aktualizacjach nie zawsze do nas docierają… Nigdy więcej! Rozumiejąc Wasze potrzeby i wychodząc im naprzeciw, oddajemy w Wasze ręce pierwszy przegląd najważniejszych zmian ze świata mediów społecznościowych z ostatnich tygodni.
Możliwość weryfikacji konta na Instagramie
POLECAMY
To z pewnością funkcja, na którą czekało wielu użytkowników – głównie influencerów oraz marek. Wraz z końcem sierpnia Instagram oficjalnie wprowadził możliwość złożenia wniosku o weryfikację konta. Sam proces dokonania zgłoszenia jest prosty: wystarczy wejść w ustawienia swojego konta i w zakładce „Poproś o weryfikację” podać podstawowe informacje o koncie:
- nazwę użytkownika,
- imię i nazwisko,
- dokument tożsamości ze zdjęciem lub oficjalny dokument firmowy (np. akt założycielski lub zeznanie podatkowe).

Tak jak wszystkie inne funkcje, opcja wystąpienia o weryfikację jest wprowadzana systematycznie na konta użytkowników. Uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości, jeśli jeszcze jej nie macie.
Facebook Watch dostępny globalnie
Niemalże rok po swojej premierze w Stanach Zjednoczonych Facebook Watch, czyli platforma do oglądania wideo, jest już dostępna globalnie. Do możliwości dostępnych dla użytkowników należy m.in. zapisywanie filmów czy oglądanie programów na żywo wraz z opcją ich komentowania.
Czy Facebook Watch przyjmie się w Polsce lepiej niż IGTV? Czas pokaże.

Ułatwione tworzenie reklam
Facebook Creative Shop udostępnił nowe narzędzie, które umożliwia tworzenie wideo ze statycznych zdjęć i obrazów. Wcześniejszym usprawnieniem było dodanie możliwości tworzenia reklam na urządzeniach mobilnych, dzięki czemu można przygotowywać kreacje reklam dużo szybciej i niezależnie od miejsca, w którym się znajdujemy.

Większa przejrzystość dyskusji na Twitterze
Choć zmiana ta jest obecnie w fazie testów, uważamy ją za niezwykle istotną w historii Twittera, stąd pełni nadziei już dziś o niej wspominamy. Platforma testuje bowiem nowy układ odpowiedzi. Rozwiązania wydają się mocno bazować na tych znanych nam
z Facebooka: odpowiedzi na tweety będą pojawiać się w formie wątków, a zielona kropka oznaczać będzie aktywnych użytkowników. Kolorami oznaczane będą również tweety w zależności, czy pochodzą od użytkowników, czy od właściciela profilu.
Nowości na Facebooku
- Facebook Gaming: udoskonalenie usługi oraz wprowadzenie Gaming Creator, który ma być ułatwieniem w kierunku prowadzenia transmisji na żywo.
- Wydarzenia na Facebooku: zyskują nowe opcje konfiguracji, jak np. stworzenie harmonogramu z podziałem godzinowym czy dodawanie atrakcji.
- Menedżer reklam: usunięcie kolejnych 5000 zainteresowań dostępnych w ramach targetowania reklam. To kolejny etap walki z dyskryminacją rasową.
- Grupy: pojawiła się możliwość przypięcia komentarzy pod postami. Jest ona dostępna dla administratorów w celu zwiększania zaangażowania użytkowników.
- Strony na Facebooku: zyskują szereg drobnych usprawnień, jak np. zmodyfikowane rekomendacje, nowe przyciski akcji czy odświeżona sekcja informacji o firmie.
- Udostępnienia posta: ...już niedługo mogą przejść do historii. Facebook testuje bowiem zastąpieni...
Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!