Sposób na YouTube – jak skutecznie zwiększyć zasięgi kanału i filmów?

Youtube

Mówi się, że jeden obraz jest wart więcej niż 1000 słów. Ile w takim razie warte jest dobre wideo? W dobie mediów społecznościowych zapewne będziemy je wyceniać liczbą wyświetleń na YouTube. Gdy prowadzimy działania w social mediach, naszą walutą są zasięgi i konwersje. W przypadku YT walczymy dodatkowo o suby. Czy warto? Czy to właśnie subskrybenci dają nam szansę na lepsze dotarcie kanału? A może warto od razu postawić na dobrze zaprojektowaną kampanię? Na te pytanie odpowiemy Wam z perspektywy zarządzanych przez nas projektów. 

W tej chwili YouTube jest trzecią najczęściej odwiedzaną witryną w Polsce. Etap, w którym serwis skupiał tylko młodzież i środowisko gamingowe, minął bezpowrotnie. Dzisiaj dociera do 24,6 mln Polaków, czyli 91% internautów w Polsce (Gemius/PBI, próba – lipiec 2020). Co więcej, spędzamy tam średnio 40 minut dziennie. Jeżeli do tej pory nie korzystałeś w swoich działaniach marketingowych z tego serwisu, to najwyższa pora, abyś jako rasowy social media ninja uzupełnił wiedzę z zakresu tego medium. W końcu jest się o co bić – 40 minut atencji to więcej niż dziennie statystycznie Amerykanie poświęcają Instagramowi (zob. www.emarketer.com). 

POLECAMY

Jak ustawić kanał na YouTube

Zacznij od przygotowania kanału. Na start musisz mieć przygotowane 3 grafiki: 

  • Zdjęcie profilowe, które będzie docięte do koła – 98 x 98 pikseli, o rozmiarze 4 MB lub mniej. Użyj pliku PNG lub nieanimowanego GIF. 
  • Banner w tle, który zmienia swoje proporcje w zależności od tego, czy internauta przegląda kanał na komputerze czy mobilnie – co najmniej 2048 x 1152 piksele i rozmiar 6 MB lub mniej.
  • Znak filmu, który będzie widoczny w dolnym prawym rogu – 150 x 150 pikseli. Użyj pliku PNG, GIF (ale nie animowanego), BMP lub JPEG o maksymalnym rozmiarze 1 MB.

Tak wyglądają wytyczne techniczne do przygotowania grafik, ale pamiętaj, aby były one charakterystyczne i ze sobą wzajemnie spójne. Jeżeli aktywnie działasz na innych polach, to grafiki na kanale również powinny ten wspólny charakter podtrzymywać.

Zwróć uwagę...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy