Dołącz do czytelników
Brak wyników

LinkedIn

13 grudnia 2019

NR 13 (Grudzień 2019)

Sukces na LinkedIn – praktyczne wskazówki, co robić, by LinkedIn konwertował

285

LinkedIn to najszybciej rozwijające się medium społecznościowe dla profesjonalistów na świecie, a jego przeznaczenie ewoluuje. W świadomości użytkowników wciąż panuje przeświadczenie, że główną funkcją LinkedIn jest rekrutacja: szukanie pracowników i pracy. Tymczasem okazuje się, że użytkownik tego medium poświęca kilkanaście razy więcej czasu na przeglądanie aktualności w kanale informacji niż przeszukiwanie ofert pracy.

Członkowie coraz bardziej angażują się w treści i częściej publikują własne. Coraz większą role odgrywa funkcja społecznościowa tego medium –
nawiązywanie i budowanie relacji z odbiorcą w sieci, m.in. dlatego jednym z najmodniejszych terminów na LinkedIn jest social selling.

POLECAMY

Rodzi to naturalnie pytania:

  • Czy social selling na LinkedIn rzeczywiście działa?
  • Czy profil i strona firmowa na LinkedIn konwertują?
  • Jak aktywność na LinkedIn przekłada się na realizację założonych celów?

Nie ma nie jednoznacznej odpowiedzi. Social selling na LinkedIn może działać, a nawet samo posiadanie profilu może generować sprzedaż, zapisy na newsletter czy ruch na stronie. Ale nie zawsze i nie u każdego. Co zatem możesz zrobić, by efektywnie przyciągać odbiorców?

Co zrobić, żeby LinkedIn konwertował?

Czy wiesz, że zarówno profil, jak i strona firmowa na LinkedIn pozycjonują się w wyszukiwarce internetowej? Oznacza to, że dobrze uzupełnione i wypozycjonowane konta na LinkedIn będą przyciągać nie tylko odbiorców aktywnych w tym medium, ale i takich, którzy profilu na LinkedIn nie mają i korzystają tylko z wyszukiwarki internetowej. To podwójna korzyść, którą można osiągnąć minimalnym wysiłkiem. Robota wykonana raz, a dobrze będzie procentować w przyszłości.

Jak pozycjonować profil i stronę firmową na LinkedIn?

Bez widoczności nie ma konwersji. Jeśli chcesz osiągać wyniki, musisz dać się znaleźć. Widoczność jest jednym z podstawowych elementów w procesie budowania marki, o których mówi David Aaker. 
 

Widoczność na LinkedIn może wynikać z trzech rzeczy:

  • wyszukania Twojego profilu lub strony firmy w wyszukiwarce internetowej,
  • znalezienia Twojego profilu lub strony firmy w wyszukiwarce LinkedIn,
  • aktywności w kanale informacyjnym i na stronie profilu.


Co możesz zrobić, żeby Twoje strony były częściej wyświetlane w wyszukiwarce i na LinkedIn? Pozycjonować je...

Na początek wykonaj proste ćwiczenie. 
 

Ćwiczenie 1. Wypisz słowa kluczowe.

Przygotuj kartkę papieru i długopis, a następnie odpowiedz na następujące pytania:

  1. Co ludzie wpisują w wyszukiwarkę, kiedy szukają osób takich jak Ty, podobnych firm, usług lub produktów?
  2. Podaj synonimy wymienionych wyżej fraz.Podziel słowa kluczowe na odpowiednie do umieszczenia:
    • w profilu osobistym,
    • na stronie firmowej.

Świetnie! Masz już podstawową listę słów kluczowych. A jeśli nadal nie masz pomysłu, jak podejść do tego tematu, możesz wyszukać kilka podobnych profili lub stron firmowych, przeanalizować treść i wypisać ciekawe zwroty. Co zrobić z listą słów kluczowych? Oczywiście, należy uzupełnić nimi swój profil i stronę.


SEO profilu na LinkedIn

Zacznij od podstawowych elementów tzw. przedstawienia, czyli nagłówka, oraz podsumowania (obecna nazwa: Informacje). Gdy uzupełnisz już te sekcje, które widzi najpierw osoba wyświetlająca Twój profil, zajmij się kolejnymi elementami: doświadczeniem zawodowym, przebiegiem edukacji oraz umiejętnościami. Następnie sprawdzaj statystyki wyświetleń profilu, aby ocenić skuteczność wprowadzonych zmian. 

Jeśli chcesz, by Twój profil był często wyświetlany oraz znajdowany w wyszukiwarce, wypełnij go słowami kluczowymi. Najważniejszych użyj w profilu kilkukrotnie. Uzupełnij nimi następujące sekcje:

  • nagłówek: nie musi się składać tylko z nazwy stanowiska, wykorzystaj 120 znaków, by powiedzieć odbiorcy, czym się zajmujesz i w czym możesz mu pomóc,
  • podsumowanie (informacje): uwydatnij swoją wartość, wykorzystując 2000 znaków do przekazania Twojego prawdziwego potencjału – również z zastosowaniem słów kluczowych :),
  • doświadczenie zawodowe – nazwa stanowiska: rozważ rozwinięcie nazwy stanowiska o frazy kluczowe, np. Social media manager|Strategia komunikacji|Content marketing,
  • doświadczenie zawodowe – opis: możesz dodać słowa kluczowe, np. w postaci listy wypunktowanej;
  • umiejętności: możesz dodać ich aż 50; niech będą to umiejętności, które posiadasz i które mają znaczenie dla odbiorcy; ta sekcja dodatkowo uwiarygodni Twój profil,
  • edukacja: wiesz, że możesz dodać opis w przebiegu edukacji? 

Tu również możesz umieścić słowa wypisane w ćwiczeniu ważne z punktu widzenia wyszukiwania.

SEO strony firmowej na LinkedIn

Sieć i aktywność – droga do realizacji wyników bez nachalnej sprzedaży

Aby skutecznie realizować cele, warto budować społeczność, a także ją angażować – stosować social selling zamiast nachalnej sprzedaży.

O rozwijaniu sieci na LinkedIn krąży podstawowy mit, który mówi, że do kontaktów dodajemy tylko znajomych. Nieprawda! Jedną z funkcji LinkedIn jest social networking. Zatem nie ograniczaj swojej sieci do znajomych. Przyjmuj do niej osoby interesujące, od których możesz się czegoś dowiedzieć lub takie, którym Ty możesz dać wartość (np. w swoich publikacjach). 
 

Jak rozwijać sieć na LinkedIn?

LinkedIn daje możliwość dotarcia do wybranych odbiorców. Jak ich znaleźć?

  • Korzystaj z wyszukiwania zaawansowanego. Możesz szukać osób zajmujących konkretne stanowiska lub pracujących w danych branżach.
  • Obserwuj hashtagi tematyczne (np. #socialmediamarketing), aby wejść w interakcję z osobami o podobnych zainteresowaniach lub znaleźć tych, którzy szukają odpowiedzi na pytania na dany temat.
  • Wysyłaj spersonalizowane zaproszenia. Co to znaczy? Do każdego zaproszenia dodaj krótką wiadomość, w której uzasadniasz, czemu nawiązujesz kontakt. To miły gest na dobry początek znajomości.
  • Importuj kontakty ze skrzynki e-mail. Pobierz kontakty z konta e-mail, a następnie wybierz tych, których chcesz mieć w swojej sieci kontaktów.
  • Na swój profil na LinkedIn zapraszaj w innych kanałach, dodaj ikonkę z linkiem do profilu w stopce mailowej.


Wśród społeczności LinkedIn panuje przeświadczenie, że bardzo trudno pozyskać obserwujących stronę firmową. Uzupełnienie treści company page’a słowami kluczowymi spowoduje, że strona będzie widoczna w wyszukiwarce Google, ale niekoniecznie musi to wpłynąć na wzrost liczby obserwujących. Jak zadbać o to, by coraz więcej osób obserwowało stronę firmową? Możesz wykorzystać kilka następujących wskazówek:

  1. Upewnij się, że uzupełniłeś wszystkie info...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!
Sprawdź

Przypisy