Dołącz do czytelników
Brak wyników

LinkedIn

30 lipca 2019

NR 11 (Lipiec 2019)

Wartościowe i angażujące treści na LinkedIn, które wspierają markę firmy

0 23

Jesteśmy drugim najszybciej rozwijającym się krajem w Europie. LinkedIn jako biznesowa platforma społecznościowa to nie tylko idealna przestrzeń do nawiązywania biznesowych relacji, ale również promowania marki firmy. Z artykułu nie tylko dowiesz się, jakie ważne elementy powinny zawierać angażujące treści na LinkedIn, ale na przykładach pokażę, co się sprawdza na polskim podwórku. Nie będzie już wytłumaczenia dla wymówek, aby niczego nie publikować.

Przykłady i typy angażujących treści z LinkedIn

Aktualności z branży
LinkedIn dla wielu profesjonalistów stanowi źródło aktualnej wiedzy branżowej, której często pozbawione są ogólnokrajowe portale czy inne sieci społecznościowe. Wszelkiego typu informacje o targach, eventach, meetupach czy konferencjach branżowych to dobry temat, pod warunkiem że zostanie ciekawie pokazany, a odbiorca będzie miał z tego korzyść.

Dlatego pisząc o naszym udziale w ważnej konferencji, w której wzięliśmy udział, wskażmy na ważne informacje, których się dowiedzieliśmy, a które będą cenne dla odbiorców. Niech osoba, która nie zapłaciła kilkuset złotych za udział w konferencji, dostanie wartościowy insight właśnie dzięki naszej aktywności. Informując o konferencji, podajmy nie tylko co, kto, gdzie, ale także jakie wartościowe i odkrywcze wiadomości dla branży tam się pojawiły.

Eksperckie artykuły
Artykuły na Linkedin w przeciwieństwie do publikacji to prawie nieograniczone możliwości dołączenia różnego typu mediów i linków. Do dyspozycji mamy jeden arkusz wydawniczy, czyli 40 tys. znaków. 

Dodatkowo mamy możliwość załączenia wielu formatów:    

  • zdjęć,
  • wideo,
  • linków do stron i innych mediów społecznościowych (szczególnie ważne w kontekście YouTube’a),
  • prezentacji (załączamy link do prezentacji umieszczonej na Slideshare czy Prezi),
  • cytatów.

Taką przestrzeń warto zagospodarować pogłębioną analizą, wynikami badań czy case study. Nie zawsze musi to być historia sukcesu, bo takie mogą być odbierane jako przechwałki biznesowych jednorożców. 

O wiele lepiej sprawdzi się wskazanie na wyzwania i sposoby ich rozwiązania. Nasz potencjalny klient z dużym prawdopodobieństwem nie oczekuje, że projekty będą realizowane bezproblemowo. Raczej ma oczekiwanie, że będziemy z własnego doświadczenia wiedzieć, jakiego typu kłopoty się pojawią. Pisząc taki artykuł, musimy udowodnić, że mamy zasoby, biznesową odwagę i know how, jak poradzić sobie z tymi niespodziewanymi.

Jeden z moich artykułów, który ma ponad 14 tys. znaków i nie jest lekturą na kilka minut, cieszy się niegasnącą popularnością na portalu. Dotyczy algorytmu LinkedIn, więc jest nie tylko przykładem, ale źródłem wiedzy dla chcących poznać tajniki zasięgów w tym portalu: 
bit.ly/chimkowska

Wyróżnienia, nagrody, rankingi
Platformy społecznościowe karmią się sukcesem i sławą. Lubimy czytać o sukcesach innych i informować o własnych. Z tego właśnie powodu nie powinniśmy rezygnować z pokazywania zdobytych wyróżnień i nagród. Szczególnie jeżeli dotyczy to pracy całego zespołu, to publiczne poinformowanie o tym jest okazją do docenienia wszystkich osób zaangażowanych w projekt.

Przekazująca dużą porcję wiedzy grafika, prezentacja lub notatka wizualna
Notki wi...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy