Wizerunek i marka osobista w mediach społecznościowych

Komunikacja w social mediach

Marka. Słowo, które dawniej kojarzyło się wyłącznie ze znakiem towarowym, dzisiaj ma znacznie szerszy kontekst. Aktualnie markę może posiadać każdy z nas – o ile budowanie rangi firmy to kreowanie wrażeń wokół brandu, o tyle budowanie marki osobistej to kreowanie wrażeń wokół osoby. Twój wizerunek w mediach społecznościowych jest istotny, zwłaszcza gdy chcesz zaskarbić sobie zaufanie innych, zbudować relację, a w konsekwencji sprzedać określone produkty bądź świadczone usługi.

Samoświadomość

Personal branding opiera się na znajomości siebie: tego kim jestem, jakie mam priorytety, co chcę przekazać światu przez swój wizerunek. Bycie świadomym swoich wartości powoduje, że możemy bardziej kreatywnie i z pasją podchodzić do tematu budowania marki.
Zdolność do autorefleksji jest taką umiejętnością, która pozwala odnaleźć się w otaczającym nas świecie i wyznaczać kierunek długofalowych działań. Odkrycie własnych potrzeb oraz wiedza o swoich mocnych i słabych stronach to jedno. Drugim filarem jest zrozumienie zachowań i motywacji ludzkich, co przekłada się na efektywniejszą komunikację. Posiadanie samoświadomości pozwala zrozumieć nie tylko własną osobowość, lecz pomaga także zrozumieć innych, co w biznesie jest szczególnie ważne.

POLECA...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy