Zaangażowana społeczność na Facebooku: jak zbudować grupę?

Komunikacja w social mediach

Grupy rosną jak na drożdżach. To właśnie wokół grup ma się skupiać doświadczenie użytkownika na platformie i to w stronę grup coraz śmielej kierują się poczynania marek w mediach społecznościowych. Czy warto zakładać grupę? Tak. Czy łatwo założyć grupę? Tak. Czy łatwo ją rozwijać? Absolutnie nie.

Samo założenie grupy to wierzchołek góry lodowej, z którą wiąże się rozwój zaangażowanej społeczności. Olbrzymim wyzwaniem jest pokierowanie dyskusji i udostępnianie treści tak, by użytkownicy nie tylko chcieli wchodzić w interakcję, ale również uczestniczyć w rozwoju grupy przez zapraszanie swoich znajomych. Jeżeli zastanawiasz się nad założeniem grupy dla swoich potrzeb, ten artykuł może zainspirować Cię do działania!

POLECAMY

Powody, dla których warto założyć grupę

  1. To świeży, nowy kanał komunikacji z potencjalnymi klientami. Niezależnie od tego, czy Twoim biznesem jest e-commerce, czy sprzedajesz usługi, czy prowadzisz konsultacje, w grupie możesz zebrać docelowych odbiorców, dostarczyć wysokiej jakości obsługę klienta, zapytać o informację zwrotną i zdobywać nowych klientów. Grupy nie zawsze były wykorzystywane przez marki w celach komercyjnych, a społeczności były tam budowane z lepszym lub gorszym skutkiem przez samych użytkowników. Te możliwości sprawdzane są przez marki teraz, dlatego nie ma lepszego momentu na przetestowanie grup na własnej firmie. 
     
  2. Grupy są bezpłatne. Rozwijanie grupy na ten moment nie kosztuje Cię nic poza ciężką pracą związaną z dostarczaniem wartości i powiększaniem społeczności. Porównując to z zasięgami organicznymi lub koniecznością promowania postów, opcja grup...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy