Zostań podcasterem i zacznij kreować wizerunek marki!

Komunikacja w social mediach

Pamiętasz czasy, kiedy wszyscy czekali na swoją ulubioną audycję radiową, aby jej nie przegapić? W dobie podcastów i platform streamingowych, słuchowiska mamy na wyciągnięcie ręki, o każdej porze. Jak wykorzy- stać te możliwości do budowania wizerunku marki? Przeczytaj, jak stworzyć firmowy podcast!

Po co Ci firmowy podcast?

Spotify, YouTube, Apple Podcast itd. nie tylko zmieniły oblicze radia i telewizji, ale także, zacierając granicę między twórcą a odbiorcą, wywarły ogromny wpływ na marketing i sprzedaż. 
To coraz popularniejsza forma kontaktu z klientami. Z badania przeprowadzonego przez Tandem Media wynika, że już co trzeci internauta w Polsce w 2020 r. regularnie słuchał podcastów. Na Apple Podcasts są już 2 mln słuchowisk, a rok 2020 ogłoszono rokiem podcastów. Ich znaczenie wzrosło za sprawą pandemii, pojawiło się także wielu nowych twórców. Nic dziwnego, w końcu do stworzenia swojej audycji wystarczy tylko dobry mikrofon, laptop, program do montażu i… dobry pomysł. Tylko tyle, czy aż tyle? O ile technicznie sprawa nie jest skomplikowana, tak dobór tematyki do targetu i tego, co chcemy osiągnąć, może być bardziej pracochłonny. Czy Twój biznes potrzebuje tej formy? Odpowiedź chyba Cię nie zaskoczy, jak zwykle – to zależy.
Głównym kryterium oceny powinna być tu strategia Twojej firmy. Tylko posiadając określone cele, które chcesz osiągnąć, będziesz wiedzieć, czy ta forma jest dla Ciebie wartościowa. Chcesz zbudować pozycję eksperta w swojej branży? A może Twoi klienci potrzebują doradcy, który rozwiąże ich problemy lub przeprowadzi ich przez jakiś proces? W takim przypadku zdecydowanie warto rozważyć firmowy podcast. To forma łatwa w „przyswojeniu”, niewymagająca porzucenia innych zajęć, jak ma to miejsce chociażby w przypadku arty...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy