Jestem na Twitterze ponad 10 lat. Dla mnie Twitter to medium eksperckie, które wymaga wysiłku oraz pomysłu na komunikację. Może dlatego niewielu ludzi biznesu i twórców wykorzystuje to miejsce? A szkoda, bo platforma daje sporą przewagę informacyjną i pozwala poznać sporo nowych osób. Tweety można bardzo kreatywnie wykorzystywać do budowania zainteresowania, forsowania swojej narracji i sondowania nastrojów społecznych.
Dział: Twitter
Kiedy LinkedIn dał nam możliwość zawodowego dowartościowania się, TikTok lepiej od Snapchata i Instagrama razem wziętych pozwolił zagospodarować ADHD generacji Z, to Twitter oferuje nowym użytkownikom funkcję First View – konieczność obejrzenia reklamy od razu po założeniu konta. Niebywałe dobrodziejstwo, prawda? Ale spokojnie, skoro LinkedInowi udało się z portalu pracy przeobrazić w pełnoprawną przestrzeń społecznościową, z kolei TikTok przebił szklany dach amerykańskich Big Tech, to jest szansa, że Twitter odniesie pełnoskalowy sukces. Zwłaszcza pod przewodnictwem kogoś, kto patronuje dziś przełomowym wydarzeniom.
Na Twitterze są tylko politycy i dziennikarze. Gdybym dostawała 5 zł za każdym razem, gdy na szkoleniach lub spotkaniach z klientami słyszę to zdanie, dziś prawdopodobnie nie musiałabym już pracować. Najwyższy więc czas, by odczarować dla Was to medium, bo można w nim prowadzić naprawdę efektywną komunikację marketingową dla firmy z każdej branży. Nie wierzycie? Pozwólcie, że zaraz to Wam udowodnię!
Twitter jest często niedocenianą platformą społecznościową z kilku powodów. Wiele osób używa tego sposobu komunikowania pasywnie, tj. jedynie do konsumpcji wiadomości. Brak aktywnego udziału w rozmowach sprawia, że wiele osób krytycznym okiem patrzy na perspektywę poświęcenia czasu na promowanie swojego biznesu właśnie poprzez Twitter.
Gdy pod koniec ubiegłego roku świat obiegła informacja o kolejnej zmianie algorytmu Facebooka, która w dużym uproszczeniu polegać ma na drastycznym obcięciu zasięgów organicznych stronom, by wymusić na nich inwestycję w reklamę, wielu marketerów zaczęło z zaciekawieniem spoglądać na pozostałe media społecznościowe. W gąszczu większych i mniejszych serwisów dostrzegli potencjał Twittera – najszybszego medium informacyjnego na świecie i równie efektywnego kanału promocji dla biznesu. Wszystko wskazuje na to, że w 2018 r. ten mikroblog przeżyje prawdziwy renesans.