Algorytm, który zna Cię najlepiej, czyli możliwości Spotify

Strategie w social mediach

Muzyka towarzyszy Ci w każdym momencie dnia – kiedy wstajesz rano, jedziesz do pracy, trenujesz na siłowni czy spędzasz wieczór ze znajomymi. Każdy moment ma swój własny soundtrack, który użytkownicy lubią personalizować. Niezależnie od tego, czy korzystają z gotowych playlist dostępnych w aplikacji, czy tworzą własne – konkretne gatunki muzyczne i humor zakodowany w tekstach piosenek towarzyszą użytkownikom przy codziennych czynnościach. To właśnie dlatego algorytm Spotify jest tym, który zna ich najlepiej.

Rys. 1. Jak Polacy słuchają muzyki w ciągu dnia (źródło: HTTPOOL)


Według danych udostępnianych przez HTTPOOL ilość muzyki słuchanej w ciągu dnia przez Polaków jest… constans! Różnicę widzimy jedynie w wyborze urządzenia, na którym jest odtwarzana. Czy to ważne dla marketera? Oczywiście. Dostosowując swoje reklamy, powinieneś myśleć również o sprzętach, na jakich będą one odsłuchane. W dobie urządzeń mobilnych, przemieszczania się i życia w biegu wygrywają marketerzy, którzy nie tylko dostosowują się do urządzeń mobilnych, ale także… inwestują w reklamy audio. Reklamy, które nie przeszkadzają w przeglądaniu internetu, są spersonalizowane i dają się zapamiętać przez kreatywne call to action zdobywają uznanie konsumentów. Użytkownicy, kt...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy