Dołącz do czytelników
Brak wyników

Content marketing w social mediach

17 października 2018

NR 7 (Październik 2018)

Content, mamy problem! Jak dotrzeć z treścią do Twojej grupy docelowej?

0 98

Marmite to angielski produkt spożywczy, któremu przyświeca marketingowe hasło love it or hate it. Podobne mogłoby przyświecać produkcji treści: pewni marketingowcy czują się w tym procesie jak ryby w wodzie, podczas gdy innym z trudnością przychodzi planowanie działań z treścią (o tym drugim mogą też świadczyć statystyki CMI i Marketing Profs: 63% firm nie ma udokumentowanej strategii content marketingowej)1.

Według badań Hubspot2 firmy, które prowadzą blogi, mają o 434% więcej zaindeksowanych stron niż te bez blogów. Statystyki dostarczone przez CMI3 to jasny komunikat: 86% marketerów uważa content marketing za kluczową część strategii, a 72% – że wpływa on na zwiększenie zaangażowania i liczbę leadów. 

Same statystyki dowodzą, że content marketing może przynieść wymierne korzyści i warto wygospodarować zasoby w swojej firmie na skuteczne działania.

Sześć kroków do publikacji wartościowej treści

Content marketing często (i zwykle niesłusznie) bywa mylony z copywritingiem, a content managerowie walczą z łatkami osób, które zajmują się wyłącznie pisaniem. Proces tworzenia treści jest jednak bardziej skomplikowany i wymaga nakładu czasu, pracy, 
a często również dodatkowego budżetu i zasobów ludzkich. 

Poniżej znajdziesz sześć kroków, którymi warto kierować się przy produkcji wysokojakościowych treści, które na długo dostarczać będą wartość:

1. Planowanie 
To etap pełen pytań. Czy udało Ci się określić swoją grupę docelową? Kto byłby dla Ciebie perfekcyjnym odbiorcą tekstu? Co chcesz osiągnąć przez publikację materiałów? Na jakie potrzeby odpowiada treść, którą przygotowujesz? Czy dostarcza wartość? W planowaniu uwzględnij nie tylko odpowiedzi na te pytania, ale również harmonogram publikacji i dystrybucji oraz treści dostarczane przez konkurencję. 

2. Zbieranie materiałów 
Szczególnie w przypadku tworzenia wpisów we współpracy z innymi osobami (na przykład guest postów, wywiadów lub wyników badań) ważna jest terminowość i odpowiednie materiały wysokiej jakości. Późne dostarczenie materiałów często wiąże się ze stresem, a nawet zmianami w redakcji czy opóźnieniem oddania całego materiału, dlatego zaplanuj deadline’y z rozsądnym wyprzedzeniem. Pozwoli Ci to na odpowiednie korekty i zmiany przed publikacją, bez obawy o utrzymanie jej terminu. 

3. Tworzenie 
Twórz treści takie, jakie sam chciałbyś konsumować: pełne unikalnej wartości i pomocnych informacji, odpowiadające na trendy i potrzeby, z odniesieniami do źródeł zewnętrznych. Codziennie produkowane są miliony różnorodnych treści: postaraj się o to, aby Twoja wyróżniała się z tłumu – dodaj do niej interaktywne elementy, autorskie badania lub grafiki, zaproś do przygotowania artykułu cenione autorytety z branży (ten czynnik może mieć niebagatelne znaczenie dla późniejszej dystrybucji treści). Dobierz formę do kanału, w którym publikujesz treść. 

Przejrzystość tekstu jest bardzo istotna, dlatego wprowadzenie odpowiednich śródtytułów (nagłówków H1, H2, H3) ułatwi ścieżkę Twojemu odbiorcy. Podziel tekst i pamiętaj o czynnikach SEO: dodaj ALT-y  do obrazków, zadbaj o meta description, zidentyfikuj słowa kluczowe.

Jeżeli używasz Wordpressa, zarówno elementy SEO, jak i czytelność możesz sprawdzić, używając wtyczki YoastSEO. 

Dobry nagłówek jest jednym z czynników determinujących dalsze zapoznanie się z treścią. Nagłówek musi być: interesujący, zachęcający do działania, informacyjny, bezpośredni i prosty – jeżeli znajdują się w nim słowa, bez których nagłówek spokojnie może istnieć, usuń je.
Publikacja bez jasnego CTA zmniejsza szansę na interakcję z użytkownikiem. Zachęć go do działania: jeżeli chcesz go skłonić do zakupu lub zapisu na newsletter, zasygnalizuj to!

Wskazówka

  • Facebook: 
    • share na fanpage’u marki, 
    • share na profilu prywatnym, 
    • share na grupach tematycznych powiązanych z tematem artykułu, 
    • share na profilu osoby zaproszonej do w...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów.

Masz już prenumeratę? Zaloguj się, aby przeczytać artykuł.
Zaloguj się
Nie masz jeszcze prenumeraty? Nic straconego! Dołącz do grona stałych Czytelników już dziś i miej pewność, że żadne treści już Cię nie ominą.
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 drukowanych wydań magazynu Social Media Manager
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy