Dwadzieścia pomysłów na nowy content z narzędzi monitorujących media

Content marketing w social mediach

Monitoring treści i komunikacji w Internecie: na portalach, blogach, forach i platformach społecznościowych to jeden z fundamentów działań każdego specjalisty do spraw marketingu, social mediów i PR. W wielu ofertach pracy w wymaganiach wymienia się już obsługę narzędzi monitorujących media – tych online i tych tradycyjnych. Wszystko po to, aby zapobiegać kryzysom medialnym, być na bieżąco z tym, co ludzie i brandy piszą o naszej marce, o konkurencji i branży, usprawnić obsługę klienta, wzmocnić employer branding i rozwijać produkt. A także po to, aby przekuć dopytującą o szczegóły oferty osobę w lojalnego klienta, a nawet w ambasadora marki polecającego nas swoim znajomym.

Przy okazji monitorowania treści i komentarzy internautów można jeszcze bardziej skorzystać. Jak? Warto zamienić wspominane słowa kluczowe, marki, komentarze, wątki dyskusji i inne dane w nowe zasoby treści. Monitoring mediów może być wykorzystany do tworzenia nowego contentu – i to niewielkim wysiłkiem, czasami niemal z automatu.

POLECAMY

W content marketingu siła

Content marketing należy do priorytetów marketerów na całym świecie w niemal wszystkich badaniach i ankietach. Tak było w 2018 roku, tak jest i teraz. Większość z nas sprawdza i porównuje produkty i usługi online przed dokonaniem zakupu – i to coraz częściej w opcji mobile. Ludzie chcą dobrych treści, które pomogą im podjąć właściwe decyzje, ale nie lubią, gdy ktoś nachalnie sprzedaje. Konsumenci wolą poznawać firmy za pomocą ciekawych artykułów, filmów instruktażowych, schematów i infografik zamiast reklam. Polscy internauci należą do światowych liderów w blokowaniu reklam przez stosowanie adblocków.

 

Wskazówka

Skuteczne treści pomagają budować relacje z klientami. Generują ruch na stronach www i kontach w mediach społecznościowych, zwiększają skuteczność na stronach wyników wyszukiwania i zapewniają możliwość dzielenia się nimi ze znajomymi. Publikowanie nowego contentu i aktualizowanie istniejących treści pomaga zachować dobrą widoczność w wyszukiwarkach i sprawia, że użytkownicy częściej wracają do naszej witryny, bloga czy socialowego walla.

 

Twórz content z monitorowanych treści

Ciekawym pomysłem na tworzenie nowego contentu jest wykorzystanie danych z monitoringu mediów. Marketer ma zazwyczaj w arsenale kilkadziesiąt form contentowych, które może dodawać, aby wzbogacić suche teksty.

 

...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy