Chcesz lepiej poznać ten temat? Sprawdź nasz artykuł: Umiejętność zadawania pytań, czyli jedna z kluczowych kompetencji menedżerskich
Mam przekonanie graniczące z pewnością, że zawód social media managera jest mocno niedoceniany. Być może, po części sami jesteśmy sobie winni. W samej branży deprecjonujemy prowadzenie profili w „społecznościówkach”, wychodząc z założenia, że napisanie kilku zdań i okraszenie ich grafiką (bo przecież na tym to wszystko polega, prawda?) nie jest wejściem na marketingowy Mount Everest. A mimo to na koniec dnia jesteśmy rozczarowani, że nasz profil nie spełnia konkretnych założeń. Mamy tu zatem spory dysonans. Podchodzimy do social mediów jak do rozrywkowej i pozornie niewymagającej części naszych działań, a z drugiej oczekujemy, że Instagram czy Facebook przykują uwagę tysięcy odbiorców, gwarantując nam solidną sprzedaż. Czas uświadomić sobie, z czym mierzy się social media manager, jaką dysponuje mocą i jak może ją wykorzystać!
Możesz (niemal) wszystko
Digital marketing i wszelkie działania online zdominowały w ostatnich latach wszelkie aktywności marketingowe (a w ostatnim roku tempo tych zmian jest – umówmy się – galopujące). Tak jak zmieniają się platformy społecznościowe, rynek i okoliczności, tak ewoluuje zawód social media managera i jego wkład w budowanie marki. Odpowiedzialność osób zarządzających firmą w mediach społecznościowych rośnie. Na szczęście nie tylko odpowiedzialność, ale również wpływ.
Budowanie osobowości marki
Zamiast przytoczyć tu statystyki z najnowszego raportu We Are Social (który i tak polecam – link na końcu artykułu), zapytam wprost – kiedy szukasz informacji na temat danej marki,...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!