Evergreen, czyli jak tworzyć wiecznie zielone treści?

Komunikacja w social mediach

Dobry content potrafi zdziałać wiele. Może zachęcić do zapoznania się z ofertą, zwiększyć zaangażowanie odbiorców oraz ich zaufanie do marki. Wyzwanie pojawia się w momencie, gdy stworzone wcześniej materiały stają się z czasem nieaktualne. Z pomocą przychodzi tzw. evergreen content, czyli uniwersalne i wiecznie żywe treści. Jak zatem je tworzyć i wykorzystać kanały marki do ich dystrybucji?

Treści zawsze aktualne, czyli evergreen content

Evergreen content to rodzaj treści zawsze aktualnych i ponadczasowych, niezależnie od tego, czy odbiorca zapozna się z nimi tydzień, miesiąc czy rok po ich publikacji. Generują duży ruch na stronie, zwiększają aktywność użytkowników i ściągają nowych odbiorców, którzy najczęściej trafiają na nie po wpisaniu konkretnych fraz w wyszukiwarkę. Tego typu content cieszy się też dużą popularnością w mediach społecznościowych – odbiorcy chętnie komentują i udostępniają wartościowe oraz uniwersalne materiały, dostarczające im cennej wiedzy, odpowiadają na ich potrzeby i pytania, bądź w ciekawy sposób omawiają interesujące ich zagadnienia. Wiecznie zielone treści pomagają zbudować zaufanie do marki, zachęcają czytelników do powrotu, a także skutecznie wpływają na sprzedaż. 

POLECAMY

Co można zaliczyć do treści typu evergreen?

Artykuły poradnikowe
To dobry pomysł na stworzenie ponadczasowego materiału, który odpowiada na potrzeby czytelników. Marka Morele.net na swoim blogu regularnie publikuje zarówno zestawienia, rankingi, jak i same treści poradnikowe, odpowiadające na konkretne pytania oraz problemy konsumentów. Morele.net stawia na komunikację z odbiorcami oraz ich zaangażowanie – każdy wpis można udostępnić w swoich kanałach w social mediach, ocenić jego przydatność za pomocą gwiazdek, a także skomentować.
Dłuższa forma wyczerpująca dany temat, spis treści ułatwiający nawigację, praktyczne wskazówki oraz rekomendowane produkty to świetny sposób na rzetelne przedstawienie danego zagadnienia oraz kreację contentu, do którego konsumenci będą wracać przez dłuższy czas.
 

Rys. 1. Ponadczasowy artykuł poradnikowy.
Źródło: morele.net


Recenzje 
Klienci lubią mieć pewność, że ich wybór jest dobry, dlatego często przed zakupem sięgają po więcej informacji na temat p...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy