Dlaczego warto inwestować w obecność firmy na LinkedIn?
LinkedIn to platforma, która oferuje firmom ogromne możliwości, a inwestowanie w jej obecność staje się kluczowym elementem strategii komunikacyjnej. To właśnie tutaj można skutecznie docierać do kluczowych decydentów i potencjalnych klientów. Aż 4 na 5 użytkowników LinkedIn to osoby, które podejmują ważne decyzje w swoich firmach – i to właśnie czyni tę platformę idealnym miejscem do nawiązywania relacji z potencjalnymi klientami, partnerami i inwestorami. Aż 70% marketerów potwierdza, że LinkedIn przynosi wysoki zwrot z inwestycji.
Trendy na LinkedIn w latach 2024–2025
W trwającym i nadchodzącym roku warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych trendów kształtujących komunikację na LinkedIn:
POLECAMY
- AI i automatyzacja – coraz więcej firm będzie wykorzystywać narzędzia AI do tworzenia treści oraz automatyzacji komunikacji (z różnym skutkiem!).
- Próby odnalezienia balansu między automatyzacją a autentycznością – mimo (nieuchronnej?) automatyzacji ważne będzie utrzymanie ludzkiego elementu w komunikacji, zwłaszcza w kontekście budowania zaufania.
- Wzrost znaczenia treści wideo – LinkedIn testuje nowe formaty, w tym inspirowany
- TikTokiem feed horyzontalny.
- Wzrost obecności generacji Z – młodsze pokolenia zmieniają oczekiwania wobec komunikacji firm, stawiając na mniej formalny przekaz.
- Rosnąca liczba i znaczenie influencerów na LinkedIn – z miesiąca na miesiąc rośnie liczba i wpływ LinkedInowych influencerów; marki mogą to wykorzystać, budując autorytet i zasięg.
- Strony premium – nowe funkcje płatnych stron firmowych ułatwiają monitorowanie działań i zwiększają zaangażowanie.
Nie można również zapomnieć o rosnącej roli Employee Advocacy. Zaangażowanie pracowników w promowanie marki na LinkedIn przynosi dobre efekty – posty udostępniane przez pracowników są bardziej autentyczne i generują wyższe zaangażowanie, co przekłada się na zwiększenie zasięgu firmy. Stąd coraz większa rola programów ambasadorskich.
LinkedIn oferuje również narzędzia reklamowe, które – mimo wyższych kosztów w porównaniu z innymi platformami społecznościowymi – są godne uwagi, ponieważ są niezwykle efektywne. Statysty...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!