#InstaArtist – czyli co twórcy wizualni powinni wiedzieć o social mediach?

Komunikacja w social mediach

Andy Warhol powiedział kiedyś, że każdy będzie miał swoje 15 minut sławy. Czy w ten sposób przewidział powstanie mediów społecznościowych, gdzie faktycznie każdy, także artysta, ma szansę się pokazać? Możliwe. Dodajmy, że nigdy wcześniej nie powstało tak egalitarne medium, dzięki któremu można dotrzeć do tak ogromnej liczby ludzi na całym świecie.

Choć rynek sztuki rozwija się z roku na rok, a artyści wizualni coraz częściej stają się popkulturowymi ikonami (spójrzmy chociażby na niedawną reklamę Microsoftu z Mariną Abramović lub Natalię LL, której „Sztuka konsumpcyjna” stała się symbolem walki z cenzurą w sztuce w 2019 r.), to w świadomości wielu osób wciąż istnieje wizerunek głodującego, niedocenionego malarza, który musi wybierać między obiadem a zakupem farb. 
Dzisiaj, oprócz bycia tradycyjnym malarzem, rzeźbiarzem, czy mówiąc ogólnie – rzemieślnikiem, artysta to przede wszystkim przedsiębiorca, który łączy w sobie cechy twórcy, księgowego oraz… social media menedżera! Dlatego niezbędną umiejętnością dla artysty XXI w. jest stworzenie atrakcyjnego profilu – wizytówki w mediach społecznościowych. Ale hej! W końcu jednym z głównych założeń twórców Instagrama było „inspirowanie kreatywności”. Jak przytacza Sarah Frier, autorka książki Instagram bez filtra. Historia od środka, właśnie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy