JAK WYKORZYSTAĆ SOCIAL MEDIA W KOMUNIKACJI PRZED EVENTEM?

Komunikacja w social mediach

Promocja eventu w mediach społecznościowych to nie tylko założenie profilu wydarzenia na Facebooku i rozpromowanie go wśród znajomych. Niejednokrotnie jest to długotrwały proces, który powinien być dokładnie zaplanowany, przemyślany i oczywiście opłacalny! Jak od A do Z zaplanować oraz wypromować event, by dotrzeć do odpowiednich odbiorców, a także sprostać ich oczekiwaniom? Mam dla ciebie kilka sprawdzonych rad.

Poniższe wskazówki dotyczą przede wszystkim wydarzeń, które odbywają się na żywo. Z uwagi na sytuację epidemiologiczną aktualnie królują eventy online – webinary, transmisje, sesje AMA. Paradoksalnie promocja takiego wydarzenia nie różni się aż tak bardzo od promowania eventu na żywo. Zatem poniższe rady będziesz mógł wcielić również przy wdrażaniu wydarzeń internetowych.
Uwaga! Pamiętaj o tym, żeby już w nazwie wydarzenia zaznaczyć, czy odbędzie się ono online czy offline.

POLECAMY

Rys. 1. Przykład wydarzenia o spójnym brandingu

Czym się kierować, wybierając kanały w social mediach

Zastanów się, w których kanałach chcesz promować swoje wydarzenie. To właśnie dla nich będziesz budował plan. Co powinieneś wziąć pod uwagę? 

  • Czas, jaki ty lub twój zespół możecie poświęcić na promocję wydarzenia. Jeżeli nie ma go zbyt dużo, być może lepiej postawić na jedno medium, ale dobrze prowadzone. 
  • Obecność – czy twoja marka już istnieje w danym medium? Promocja będzie zdecydowanie prostsza w kanałach, które znasz, i w których znają twoją markę. 
  • Dane historyczne – jeżeli to nie pierwsze promowane przez ciebie wydarzenie, sprawdź, jak kształtowała się aktywność w różnych kanałach. Skąd pochodził największych ruch na landing page wydarzenia? 
  • Benchmarki – znajdź wydarzenia podobne...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy