Jak zbudować w social mediach lejek sprzedażowy, który konwertuje?

Sprzedaż w social mediach

Social media mogą być dla Twoich fanów miejscem służącym rozrywce. Dla Ciebie zaś to regularne narzędzie biznesowe. Sprawdź, jak zachęcić obserwatorów, aby stali się klientami, którzy zostaną z Tobą na dłużej.

Odnoszę wrażenie, że o ile biznes rozumie, że media społecznościowe mogą generować całkiem przyzwoite wyniki biznesowe, o tyle nadal istnieje spora przestrzeń do tego, aby swoje działania na platformach strategicznie planować. Tworzymy lejki sprzedażowe dla każdego kanału, ale z nie do końca jasnych powodów często z wyjątkiem social mediów. Być może, wynika to z chęci prowadzenia swoich profili w trybie freestyle, braku pomysłu lub doświadczenia. Spokojnie, przychodzę dziś ze wsparciem. 

POLECAMY

Lekcja 1.
Etapy lejka sprzedażowego 

Każdy lejek sprzedażowy niezależnie od tego, gdzie go umiejscowimy, dzieli się na konkretne etapy:

  • świadomość,
  • rozważanie,
  • konwersja,
  • lojalność.

Aby ustrukturyzować swoje działania w social mediach, warto zrobić podobnie. To znacznie pomoże Wam w organizacji działań. 
 

Rys. 1. Przykład budowania świadomości w serwisie Instagram przez markę La Millou. Źródło: Instagram La Millou

 

Rys. 2. Przykład budowania świadomości marki w serwisie Facebook przez LAKE HILL Resort & Spa. Źródło: Facebook LAKE HILL Resort & Spa

 

Rys. 3. Przykład tworzenia własnego hashtagu przez markę Woosabi.
Źródło: Instagram woosabi_wro


Świadomość

Daj się poznać od razu! Zadbaj o to, aby obecni i przyszli odbiorcy dowiedzieli się o Tobie najważniejszych rzeczy w ciągu kilku pierwszych sekund wizyty na Twoim profilu. Opisz w kilku słowach, czym się zajmujesz. W zależności od charakteru działalności możesz dodać...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy