Jaki jest wpływ social mediów na skuteczność działań SEO?

Social Media

Jest pozytywny, negatywny czy go nie ma? A może jest tylko pośredni? W sieci zapoznasz się z różnymi wynikami testów, a także przeczytasz czy wysłuchasz na ten temat wiele opinii, które są wręcz skrajne – niczym debata w polskim Sejmie.

Dowiesz się przykładowo, że wpływ mediów społecznościowych na SEO jest ogromny, że wystarczą social media, aby stronę wypozycjonować. A z drugiej strony dotrze do Ciebie informacja, że te dwa obszary digital marketingu nie są ze sobą powiązane – jedna i druga strona potwierdzi to testami. Trzecia strona powie, że jest jakiś wpływ social mediów (SM) na SEO, ale bardziej pośredni niż 
bezpośredni. I komu w tym momencie wierzyć? Pokażę Ci w tym artykule, że to, co może wydawać się oczywiste, wcale takie nie jest. A w tym wszystkim chodzi o to, aby sprawdzić, jakie parametry z me-
diów społecznościowych na SEO miałyby wpływać i w jaki sposób.
Media społecznościowe – warto rozpocząć od definicji tego obszaru. To media dające użytkownikom możliwość swobodnej interakcji. W tym artykule skupimy się wokół Facebooka, Twittera, Instagrama, LinkedIn, które po analizie SentiOne są najpopularniejszymi kanałami social mediów w Polsce w 2021 r., jak podaje telepolis.pl. Celowo pominięte zostaną media blogowe, takie jak Tumblr, Wordpress.org czy Blogspot, ponieważ można je wykorzystywać jak zwykłe serwisy internetowe.

POLECAMY

Działanie algorytmu Google

Za Wikipedią: Algorytm – skończony ciąg jasno zdefiniowanych czynności koniecznych do wykonania pewnego rodzaju zadań, sposób postępowania prowadzący do rozwiązania problemu. Algorytm Google ma do rozw...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy