Z mediów społecznościowych korzysta ponad połowa światowej populacji, roz- wijają się one w błyskawicznym tempie i stały się potężnym narzędziem do promocji wszelkiego rodzaju biznesów. Zarówno duże, jak i małe firmy używają ich w swojej codziennej działalności, niezależnie od tego czy chodzi o mar- keting, sprzedaż czy obsługę klienta. Ich obecność w tej przestrzeni nie jest już opcją – jest koniecznością. Sami konsumenci twierdzą (aż 89%!), że najczęściej kupują właśnie od marek, które sami śledzą w social mediach . Co więcej, poszczególne platformy prześcigają się w oferowaniu coraz to nowszych funkcjonalności swoim odbiorcom, za którymi czasami nawet ciężko nadążyć. Dlatego poniżej zostały zestawione najważniejsze tipy odnośnie do skutecznych działań marki w środowisku social media marketingu.
1. Zidentyfikuj swoich odbiorców
Wiele firm popełnia podstawowy błąd, próbując dotrzeć do wszystkich. Niemniej jednak, jeśli naszym klientem jest każdy, to tak naprawdę nie jest nim nikt. Natomiast trafna charakterystyka naszych odbiorców, może nam pomóc w lepszej personalizacji komunikatów skierowanych do naszej grupy docelowej, a także w skuteczniejszej realizacji założonych przez nas celów. Jak najlepiej ją zatem określić?
POLECAMY
Zbierz dane
Ważne jest, aby znać takie informacje, jak np. wiek odbiorców, lokalizacja, w której przebywają, język, którym się posługują, zainteresowania, miejsce pracy i inne najważniejsze dane, aby skutecznie kierować przekaz do tych właśnie osób.
Korzystaj z analityki mediów społecznościowych
Praktycznie każda z platform ma wbudowane rozbudowane narzędzia analityczne, które mogą dostarczyć Ci jakościowych informacji o Twoich obserwatorach. Co więcej, niemal na każdym koncie firmowym funkcja ta jest bezpłatna.
Sprawdź konkurencję
Możesz sprawdzić, co robią Twoi konkurenci, aby zainspirować się ich najlepszymi działaniami i przenieść je również do swojej strategii, natomiast wyeliminować te praktyki, które są nietrafione i się nie sprawdzają.
2. Wybierz odpowiednie platformy
Budując wizerunek swojej marki, postaraj się być tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci! Pamiętaj, że social media to nie tylko Fa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!