1. Zidentyfikuj swoich odbiorców
Wiele firm popełnia podstawowy błąd, próbując dotrzeć do wszystkich. Niemniej jednak, jeśli naszym klientem jest każdy, to tak naprawdę nie jest nim nikt. Natomiast trafna charakterystyka naszych odbiorców, może nam pomóc w lepszej personalizacji komunikatów skierowanych do naszej grupy docelowej, a także w skuteczniejszej realizacji założonych przez nas celów. Jak najlepiej ją zatem określić?
Zbierz dane
Ważne jest, aby znać takie informacje, jak np. wiek odbiorców, lokalizacja, w której przebywają, język, którym się posługują, zainteresowania, miejsce pracy i inne najważniejsze dane, aby skutecznie kierować przekaz do tych właśnie osób.
Korzystaj z analityki mediów społecznościowych
Praktycznie każda z platform ma wbudowane rozbudowane narzędzia analityczne, które mogą dostarczyć Ci jakościowych informacji o Twoich obserwatorach. Co więcej, niemal na każdym koncie firmowym funkcja ta jest bezpłatna.
Sprawdź konkurencję
Możesz sprawdzić, co robią Twoi konkurenci, aby zainspirować się ich najlepszymi działaniami i przenieść je również do swojej strategii, natomiast wyeliminować te praktyki, które są nietrafione i się nie sprawdzają.
2. Wybierz odpowiednie platformy
Budując wizerunek swojej marki, postaraj się być tam, gdzie są Twoi potencjalni klienci! Pamiętaj, że social media to nie tylko Facebook i In...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!