Bez strategii ani rusz
Bazą działań w mediach społecznościowych (i nie tylko) jest strategia komunikacji, która stanowi swoistą mapę i pomaga poruszać się tak, aby każdy post czy komentarz spełniały cele biznesowe organizacji.
To właśnie od uporządkowania strategii powinniśmy zacząć naszą pracę, a to, co jest w niej zapisane, powinno nam przyświecać na co dzień. Oczywiście, wraz z rozwojem firmy i nowymi kierunkami ekspansji, konieczne jest również aktualizowanie strategii komunikacji. Dlatego nie jest to dokument, który stworzymy raz, a potem o nim zapomnimy. Jest to żywy organizm, który zmienia się razem z firmą i pracownikami.
Jakie są kluczowe elementy, które powinna zawierać taka strategia? Należy w niej przede wszystkim zawrzeć cele marketingowe i sprzedażowe (np. zwiększenie rozpoznawalności marki, zatrudnienie nowych pracowników, wzrost sprzedaży produktów o 10% rok do roku itd.). Aby wiedzieć, co robić, najpierw konieczne jest ustalenie, po co w ogóle to robimy.
Niezbędne jest również określenie tzw. buyer person, czyli grupy docelowej naszej komunikacji, analiza konkurencji, wyznaczenie wyróżników mar...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
- 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- ...i wiele więcej!