Trendy w Social Mediach na 2023 rok

Social Media

Influencer marketing rośnie w siłę. Jak wynika z raportu Research and Markets „Globalny rynek platform marketingowych dla influencerów 2021”, przewiduje się, że globalna wartość rynku osiągnie 84,89 mld dolarów do 2028 r. W poniższym zestawieniu można znaleźć trzy kluczowe trendy w social mediach, które będą miały największy wpływ na rozwój rynku.

Zmieniające się trendy w odbiorze treści oferują zupełnie nowe możliwości rozwoju dla całej branży social mediów. Wzrost popularności usług Over-The-Top i późniejsza współpraca usługodawców OTT z twórcami internetowymi otwiera obiecujące możliwości marketingowe. Do tego dochodzi specjalizacja platform mediów społecznościowych, które nieprzerwanie pracują, żeby coraz skuteczniej przyciągnąć uwagę odbiorców. Już teraz widzimy postępującą „tiktokizację” wszystkich platform i rosnącą przewagę krótkich form wideo. YouTube postawił na Shorts, Instagram na Reels, nawet Spotify próbuje wkroczyć do gry z zakładką Discover. 

POLECAMY

Jednocześnie obserwujemy także ewolucję samych influencerów. Twórcy internetowi są coraz bardziej świadomi swojej wartości, a creators economy jest jednym z najszybciej rozwijających s...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 5 wydań magazynu "Social Media Manager"
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • ...i wiele więcej!

Przypisy